روند بازسازی و بهسازی ساختمان فدراسیون شطرنج در سال ۱۴۰۵ با تعویض موکت و رنگآمیزی دیوارها و سقف سالن مسابقات طبقه همکف و اتصال لولههای فاضلاب به طرح اگوی شهری آغاز شد و با تجهیز دیگر سالنها، خرید ژنراتور برق و ... ادامه خواهد یافت.
برگزاری مسابقات در فضایی امن و دلپذیر همواره یکی از مطالبات جامعه شطرنج بوده است.