خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۵ مهر ۱۳۸۹

با تساوی هر دو بازی دور پایانی در رقابتهاي بيلبائو چهاردهمین قهرمان شطرنج جهان ولادمیر کرامنیک با اقتدار و عملکرد 2912 و کسب 10 امتیاز به مقام اول دست یافت.

با تساوی هر دو بازی دور پایانی در رقابتهاي بيلبائو چهاردهمین قهرمان شطرنج جهان ولادمیر کرامنیک با اقتدار و عملکرد 2912 و کسب 10 امتیاز به مقام اول دست یافت.آناند با 8 امتیاز دوم،مرد شماره یک جهان کارلسن به 6 امتیاز ،سوم و الکسی شیروف با 4 امتیاز چهارم شد. دور پنجم رقابتها ي بيلبائو با ادامه صدر نشيني کرامنيک و اولين پيروزي کارلسن!  دنبال شد. برای دیدن بازیها به سایت رسمی مسابقات در پایین صفحه مراجعه بفرمایید. تساوي بزرگان در دور چهارم رقابت بيلبائو دور چهارم رقابت بزرگان شطرنج جهان در بیلبائو پی گیری شد. در این دور مگنوس کارلسن در مقابل ولادیمیر کرامنیک قرار گرفت که این بازی بعد از تلاش دو رقیب به نتیجه ی تساوی ختم شد.بازی دیگر بین آناند و آلکسی شیروف برگزار شد که این بازی نیز با تساوی خاتمه یافت تا هر دو بازی دور چهارم با نتیجه ی تساوی به پایان رسد.بعد از این تساوی ها در جدول همچنان کرامنیک با 3 امتیاز اول است ، آناند با 5/2 امتیازدر رده ی دوم جای دارد ، شیروف با 5/1 امتیاز سوم است و کارلسن با 1 امتیاز در رده ی چهارم جای گرفته است.در دور پنجم کارلسن با شیروف دیدار می کند و آناند و کرامنیک به مصاف هم می روند.