خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ بهمن ۱۳۹۵

رئیس هیئت شطرنج گلستان انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مجمع انتخاباتی ریاست هیئت شطرنج گلستان عصر یکشنبه در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار و محمداسماعیل دهباشی به مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.
دهباشی که حدود سه ماه سرپرستی هیئت شطرنج گلستان را بر عهده داشت، تنها کاندیدای احراز سمت ریاست این هیئت بود و از مجموع 13 رای ماخوذه موفق به کسب تمامی آرا شد تا برای چهار سال روی صندلی ریاست هیئت شطرنج گلستان بنشیند.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان اظهار کرد: باید از زحمات سادات منصوری رئیس پیشین هیئت شطرنج گلستان تشکر کنم، ایشان به دلیل مشغله کاری از مدت‌ها پیش درخواست داده بود تا شخص دیگری در هیئت جایگزین شود.
بهمن طیبی افزود: البته انتخاب دهباشی به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان به معنی قطع همکاری با سادات منصوری نیست و از ایشان درخواست می‌کنیم تا مانند گذشته به این رشته کمک کنند.
وی تصریح کرد: دهباشی باید برای شطرنج گلستان وقت بگذارند، زیرا این رشته در استان دغدغه‌های بسیاری دارد و شطرنج بازان ما اعتبار زیادی در عرصه‌های ملی و فراملی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه تمامی اهالی شطرنج استان باید برای موفقیت این رشته تلاش کنند، گفت: اعضای مجمع باید کنار رئیس هیئت باشند و از آقای دهباشی تقاضا داریم از تمامی ظرفیت‌های شطرنج در استان استفاده لازم را ببرند و البته با کسی تعارف هم نداشته باشند.
طیبی ادامه داد: رئیس هیئت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به معرفی دبیر و نایب رئیس کند و به هیئت‌های شهرستانی نیز سر و سامان ببخشد تا آنها هم در این مسیر فعالیت کنند.
وی یادآور شد: حمایت‌های مالی و امکاناتی نیز از دیگر برنامه‌های رئیس هیئت شطرنج گلستان باشد و برای اهالی شطرنج استان آرزوی موفقیت می‌کنیم.
رئیس هیئت شطرنج گلستان نیز پس از انتخابش در این سمت گفت: باید از تمامی اعضای مجمع که به بنده اعتماد کردند تشکر کنم و امیدوارم با کمک همدیگر فعالیتی داشته باشیم که در یادها باقی بماند.
محمداسماعیل دهباشی افزود: شطرنج گلستان همواره در سطح کشور مطرح بوده و گلستانی‌ها در رقابت‌های ملی، آسیایی و جهانی درخشیده‌اند و در تمامی دوره‌ها در تیم ملی نماینده داشتیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز پرهام مقصودلو از استان گلستان نفر نخست رنکینگ کشور است و این موفقیت‌ها با کمک تمامی اهالی شطرنج اتفاق افتاده است.
رئیس هیئت شطرنج گلستان با اشاره به اهدافش در چهار سال پیش رو خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدف من این است که گلستان تبدیل به پایتخت شطرنج کشور شود و به طور قطع اگر تلاش کنیم رسیدن به این هدف دور از دسترس نخواهد بود.
وی یادآور شد: توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش خواهیم داشت تا از ظرفیت‌های دانش آموزی نیز نهایت استفاده را ببریم.
در پایان از طرف هیئت شطرنج و اداره کل ورزش و جوانان گلستان از محمدسادات منصوری رئیس پیشین هیئت شطرنج استان تجلیل به عمل آمد.