خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۰ بهمن ۱۳۹۵

محمدیان: با میزبانی مسابقات شطرنج بانوان جهان، پیام صلح و دوستی را به دنیا می‌فرستیم

فریبا محمدیان معاون محترم امور بانوان وزارت ورزش و جوانان درخصوص برگزاری رقابت‌های شطرنج بانوان جهان در تهران اظهار داشت: این رقابت‌ها در دهه فجر برگزار می‌شود و اقدام خوبی از سوی فدراسیون شطرنج بوده است. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ها و همچنین حمایت‌ وزارت ورزش، تورنمنت خوبی برگزار شود و شطرنج‌بازان کشورهای مختلف نیز با خاطره خوبی از کشورمان بروند.

وی افزود: با برگزاری این رقابت‌های می‌توانیم به دنیا بگوییم که ایران کشور صلح، دوستی و آرامش است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص این میزبانی گفت: چنین میزبانی‌هایی نه تنها به رشد آن رشته، بلکه به توسعه گردشگری ورزشی، اقتصاد، کارآفرینی و افزایش انگیزه در میان ورزشکاران آن رشته و سایر ورزش‌ها کمک فراوانی می‌کند و سطح مسابقات را نیز بالا می‌برد. هرچه میدان رقابت بیشتر باشد، شرایط برای ارتقا نیز بیشتر فراهم می‌شود و اثرات مثبتی دارد.

محمدیان تصریح کرد: این میزبانی‌ها تحت حمایت وزارت ورزش است. به نظرم فدراسیون‌ها باید در گرفتن میزبانی‌ها پیشگام باشند. توصیه وزارت ورزش و همه بخش‌ها به فدراسیون‌ها این است که شرایط مالی و انسانی و فضاهای تخصصی را هماهنگ کنند تا میزبانی‌ها با قوت انجام شود.

وی ادامه داد: حتی یکی از آیتم‌های ارزیابی فدراسیون‌ها همین میزبانی‌هایی است که می‌گیرند.

محمدیان در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج سه شطرنج‌باز کشورمان در مسابقات بانوان جهان گفت: نمی‌توانم این مسئله را پیش‌بینی کنم، اما معتقدم که نمایندگان کشورمان جزو قدرت‌های دنیا هستند و با تمام وجود برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. زمانی که آنها با نام ایران سرافراز می‌شوند، ما هم به آنها افتخار می‌کنیم.