خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۲ بهمن ۱۳۹۵

جفری بورگ:مطمئنم شطرنجبازان با خاطره خوش ایران را ترک می کنند/ ورزشکاری که مسابقه به این بزرگی را از دست داده خودش ضربه می خورد

جفری برگ مدیر اجرایی فدراسیون جهانی شطرنج در نشست خبری مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان اظهار داشت: نحوه برگزاری مسابقات مانند سال‌های گذشته است و فرقی نخواهد داشت. تمام مسابقات به صورت زنده پخش خواهد شد و برای اولین‌بار برای هر بازی پخش زنده و داور جداگانه خواهیم داشت که اینها موجب بالا بردن کیفیت برگزاری رقابت‌ها می‌شود. داورانی از گرجستان، بلاروس، یونان، آذربایجان، چین و ایران هم در این مسابقات حاضر خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای شطرنج‌بازانی که حاضر نشدند به ایران بیایند جریمه یا محرومیتی تعلق می‌گیرد یا خیر؟ گفت: همانطور که فدراسیون جهانی حق دارد میزبانی را به هر کشوری که صلاح بدهد می‌داند ورزشکاران هم حق دارند تصمیم بگیرند که به یک کشور بروند یا نه. در مجموع مشکلی از این بابت وجود ندارد. اما همین که یک ورزشکار چنین مسابقات بزرگی را از دست داده خودش ضربه خواهد خورد.

مدیر اجرایی فدراسیون جهانی شطرنج ادامه داد: من فکر می‌کنم مشکلی از بابت حجاب هم وجود نداشته باشد و ورزشکاران خیلی زود با این موضوع کنار بیایند درمجموع فکر می‌کنم تمام نفراتی که می‌خواهند ایران را ترک کنند خاطرات بسیار خوبی از این کشور خواهند داشت.

برگ درخصوص مرگ یکی از ورزشکارانی که قرار بود در این مسابقات حضور پیدا کند و اینکه آیا جایزه‌ای که برای حضورش در دور اول به وی تعلق می‌گرفت حالا به خانواده‌اش می‌رسد یا خیر تصریح کرد: این خبر برای ما واقعا تاسف‌بار بود. اما نمی‌توانیم قرعه‌کشی را عوض کنیم. ما دیروز و امروز با مسئولان صحبت کردیم و قطعا در پی مسابقات یاد و خاطره وی را گرامی خواهیم داشت چون او یکی از اعضای خانواده شطرنج است.