خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۲ بهمن ۱۳۹۵

پهلوان زاده: همین که سه نماینده ایرانی توانایی هایشان را به نمایش بگذارند برای ما کافی است

مهرداد پهلوان زاده در نشست خبری رقابت های قهرمانی زنان جهان در هتل اسپیناس پالاس تهران، گفت: چهلمین دوره این رقابت ها با حضور 27 بازیکن از قاره اروپا، 12 بازیکن از قاره آسیا، 8 بازیکن از قاره آمریکا، سه بازیکن از قاره آفریقا برگزار می شود. همچنین در این رقابت ها نایب قهرمان جهان، نفر سوم و چهارم دوره قبل این رقابت ها، قهرمان جوانان جهان در سال 2014 و 2015، 6 نفر نخست رنکینگ جهان و دو بازیکن سهمیه میزبان در این رویداد جهانی به رقابت می پردازند.


وی افزود: مراسم افتتاحیه این رقابت ها (جمعه) ساعت 18 با حضور رییس فدراسیون جهانی شطرنج، مقامات و مسئولان ورزشی کشورمان و همچنین 63 شرکت کننده برگزار می شود و بازی ها از روز شنبه به طور رسمی و به صورت حذفی آغاز می شود.
ریییس فدراسیون شطرنج، گفت: این رقابت ها در شش دور برگزار خواهد شد. در دور نخست 63 بازیکن به مصاف هم خواهند رفت و در دور دوم 32 بازیکن، در دور سوم 16 بازیکن، در دور چهارم 8 بازیکن، در دور پنجم 4 بازیکن و در دور ششم 2 بازیکن رقابت می کنند. در صورت تساوی در 2 دیدار برای مشخص شدن بازیکن صعود کننده به مرحله بعد بازی های تکمیلی برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد: از ایران سارا سادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و میتر حجازی پور در این رقابت ها حضور دارند.
پهلوان زاده در مورد رقابت این سه بازیکن، گفت: خادم الشریعه در مرحله نخست با حریفی بازی دارد که درجه بین المللی آن کمتر از وی است و حجازی پور و پورکاشیان به مصاف حریفان قدری خواهند رفت و تقریبا کاری سختی پیش رو دارند.
وی اظهار کرد: ما در این رقابت ها از نمایندگان ایران توقع زیادی نداریم؛ زیرا داشتن توقع کار نادرستی است.


رییس فدراسیون شطرنج گفت: همین که نمایندگان ایران توانایی های خود را در این رقابت ها به درستی به نمایش بگذارند، برای ما کافی است. امیدوارم این بازیکنان از فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشند.


پهلوان زاده درباره جذب حامیان مالی برای این میزبانی، اظهار کرد: در این میزبانی با رایزنی های متعددی که از طرف حامیان مالی مختلف داشتیم، در نهایت سه حامی مالی پاسخ مثبت دادند و از طرفی وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت های لازم را خواهد داشت.