خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۳ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ورزش و جوانان: میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان اتفاق بزرگی است

دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان اظهار داشت: فکر می‌کنیم بعد از اجرای برجام، رویکرد خوبی در سایر کشورها برای تعامل با ایران به وجود آمده است که‌ از جمله آنها می‌توان به ورزش اشاره کرد.

وی افزود: هر کشوری که بتواند با سایر کشورها در مسائل مختلف تعامل داشته باشد، می‌تواند در مسیر حرکت به سمت رشد و توسعه موفق باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه با تقاضاهای میزبانی ایران برخورد خوبی شده و این میزبانی‌ها اتفاق می‌افتد. ما بنا داریم از این ظرفیت استفاده کنیم و میزبانی‌های مختلفی به خصوص در بخش بانوان را بگیریم.

سلطانی‌فر عنوان کرد: میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان اتفاق بزرگی است و می‌تواند در رشد این رشته و انگیزه دادن به نوجوانان تاثیر زیادی داشته باشد.

وی گفت: هر گونه گسترش تعامل باعث رشد بیشتر و افزایش انگیزه می شود و موقعیتی را بوجود می‌آورد آورد تا در رشته های دیگری که حق مان است، مقام های خوبی کسب کنیم.

سلطانی فر در پایان گفت: ما در حدی که امکان‌پذیر بود و حتی بالاتر از سقف بودجه فدراسیون شطرنج به این فدراسیون کمک کرده این و مابقی مسائل مالی مربوط به این تورنمنت از طریق اسپانسر تامین می‌شود.