خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۳ بهمن ۱۳۹۵

یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست برای نمایندگان ایران در دور نخست شطرنج قهرمانی بانوان جهان

رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان از ساعت 15 امروز (شنبه) با حرکت افتخاری رئیس فدراسیون جهانی شطرنج و مهندس صدوقی مدیرعامل همراه ال یکی از حامیان اصلی این رقابتها به میزبانی تهران آغاز شد. در این رقابت‌ها 63 شطرنج‌باز حضور دارند و به صورت حذفی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در روز نخست این مسابقات و در اولین دیدار از مرحله نخست نمایندگان ایان به یک پیروزی-یک تساوی و یک شکست رسیدند.

میترا حجازی‌پور در دور نخست در مصاف با «آناستازیا بودناروک» از روسیه به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کرد تا از شانس بالایی برای صعود برخوردار باشد. آتوسا پورکاشیان مقابل «الیزابت پائتز» از آلمان رفت و مقابل این حریف قدرتمند به تساوی رسید.

سارا سادات خادم‌الشریعه دیگر نماینده ایران نیزبه مصاف «سوپیکو گوارمیشویلی» از گرجستان رفت و مقابل این شطرنج‌باز شکست خورد.

شطرنج‌بازان کشورمان فردا (یکشنبه) دومین دیدار خود مقابل حریفان‌شان را برگزار می‌کنند و در صورتی که شرایط در پایان این دو دیدار برابر شود، باید روز دوشنبه نیز باز هم مقابل حریفان خود قرار بگیرند.

رقابتهای شطرنج قهرمانی بانوان جهان از 23 بهمن تا 14 اسفند در تهران در حال برگزاری است.