خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ اسفند ۱۳۹۵

درخشش شطرنج ایران در لیست جدید فیده/ایران در رده سوم آسیا قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در لیست جدید ریتینگ فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) ایران در رده سوم آسیایی و سی و یکم جهان قرار دارد. ایران در آخرین لیست فیده پس از چین و هند با قدرت در جایگاه سوم قرار گرفته و با کشور بعدی 12 واحد اختلاف دارد.
در بخش آزاد کشورمان، احسان قائم مقامی با ریتینگ 2577 در رده اول، پویا ایدنی و پرهام مقصودلو با یک واحد اختلاف و ریتینگ 2576 دوم و سوم هستند.در بخش بانوان کشورمان نیز سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ2453 صدرنشین است.
در بخش آزاد، مگنوس کارلسن با ریتینگ 2838 وسلی سو با درجه 2822 و فابیونا کاروانا با درجه 2817 به ترتیب در رده اول تا سوم قرار دارند. در بخش بانوان جهان، یفان هو با ریتینگ 2649 صدرنشین است. جو ونجون با ریتینگ 2604 همچنان در رده دوم و آنا مازیچوک با درجه 2569 در رده سوم قرار دارند. بانوی اول شطرنج کشورمان، سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ 2453 در رده بیست و هفتم برترین شطرنجبازان بانوی جهان قرار دارد.