خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۹ فروردين ۱۳۹۶

جایزه مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان به زودی پرداخت خواهد شد

هزینه جوایز قهرمانی جهان ظرف چند روز آینده پرداخت می شود/قدردانی از حمایت بی دریغ اسپانسرها

رییس فدراسیون شطرنج ضمن قدردانی از حمایت حامیان مالی مسابقات قهرمانی جهان گفت :با کمک وزارت ورزش و جوانان هزینه جوایز رقابت های قهرمانی زنان جهان ظرف چند روز آینده پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج ، رقابتهای شطرنج قهرمانی بانوان جهان از 22بهمن لغایت 13 اسفند به میزبانی تهران برگزار شد .
63 بانوی برگزیده شطرنج جهان در هتل اسپیناس پالاس با هم به رقابت پرداختند و در پایان شطرنج باز چینی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد .

اگر چه مبلغ جوایز و برگزاری این مسابقات زیاد بود اما با حمایت بی دریغ و بی نظیر حامیان مالی حدود یک سوم این هزینه تامین شد .

مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج در خصوص این رقابتها اظهار کرد : خدارا شاکریم که میزبان بسیار خوبی برای رقابتهای شطرنج قهرمانی بانوان جهان بودیم تا جایی که در آخرین جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج این میزبانی "عالی "خوانده شد و همه اعضاء از فدراسیون شطرنج ایران بدلیل برگزاری شایسته این مسابقات تقدیر کردند.

پهلوان زاده افزود: جا دارد در اینجا از حامیان مالی این رقابتها تقدیر ویژه ای کنم. همراه اول اصلی ترین حامی مالی رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان بود که با تامین بیش از 70% از مجموع کل هزینه دریافتی از اسپانسرها کمک ویژه ای به برگزاری با شکوه و آبرومندانه این مسابقات داشت .جامعه شطرنج از شرکت همراه اول برای تعهد به وعده های مالی و کمک ویژه به برگزاری رقابتهای جهانی و همچنین اعزام های بین المللی شطرنج قدردانی می کند.
بی شک همراه اول بارها حمایت قاطع خود را از ورزش کشور به اثبات رسانده و نقش گسترده ای در رشد و توسعه آن داشته است .

رییس فدراسیون شطرنج ادامه داد: همچنین باید از شرکت سایپا یکی دیگر از حامیان اصلی ورزش شطرنج قدردانی کنم.سایپا سابقه دیرینه ای در حمایت از شطرنج به ویژه در مسابقات لیگ برتر داشته است تا جایی که تیم شطرنج سایپا قهرمان لیگ برتر شطرنج در سال 95 شد
.سایپا نیز با تامین بخش قابل توجهی از هزینه دریافتی از اسپانسرها کمک شایانی به برگزاری با شکوه این مسابقات داشت .

پهلوان زاده با اشاره به دیگر حامیان مالی نیز تصریح کرد : از بانک شهر نیز بدلیل حمایت همیشگی از شطرنج بویژه در مسابقات قهرمانی جهان تشکر ویژه دارم بدون شک بدون کمک این 3 اسپانسر اصلی و دیگر حامیان مالی جزئی موفق به برگزاری خوب رقابتی در این سطح نبودیم
.

رییس فدراسیون شطرنج خاطر نشان کرد: اما جا دارد از وزارت ورزش و جوانان بدلیل حمایتهای بی دریغ و دلگرم کننده شان از ورزش شطرنج تشکر ویژه ای کنم .وزارت خانه هم در زمینه حمایت های معنوی و هم مالی هیچگاه چیزی برای شطرنج کم نگذاشت .
پس از کسب مهلت دو هفته ای برای تکمیل تامین جوایز قهرمانی جهان در جلسه هیات رئیسه فیده، وزارت ورزش و جوانان نیز قول مساعد داد تا ظرف چند روز آینده با کمک آنها این هزینه را تامین کنیم .بی شک این میزبانی برگ زرینی در تاریخ ورزش کشور عزیزمان خواهد بود و نقشه های دشمنان جمهوری اسلامی ایران که سعی داشتند با تخریب و حاشیه سازی خللی در برگزاری این مسابقات ایجاد کنند را نقش بر آب کرد.
پهلوانزاده در پایان با قدردانی از همه کسانی که به برگزاری این مسابقات کمک کردند اظهار کرد: به نمایندگی از خانواده شطرنج از همه افراد و ارگانهایی که به هر نحوی به برگزاری هر چه بهتر این مسابقات کمک کردند قدردانی می کنم و تشکر ویژه ای از اصحاب رسانه دارم که با حمایت های منحصر به فرد، دلگرم کننده و فراتر از انتظار یکی از اصلی ترین نقش های پیشرفت اخیر شطرنج کشور بوده اند. جامعه شطرنج مدیون نگاه، قلم و حمایت و پشتیبانی این حامیان اصلی ورزش بوده ، هست و خواهد بود