خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

شروع درخشان نمایندگان ایران/کسب دو مدال نقره و یک برنز ایران در شطرنج سریع قهرمانی جوانان آسیا

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، از صبح روز 12 اردیبهشت چهل و یکمین دوره مسابقات زیر 20 سال آسیا با برگزاری بخش سریع این مسابقات به میزبانی کشورمان در شهر شیراز افتتاح شد. در مجموع بخش دختران و پسران 65 بازیکن از 9 کشور در این رویداد حضور داشتند.

بخش سریع این مسابقات در 7 دور به روش سویسی برگزار شد که در بخش پسران "تران" ویتنامی با کسب 6 امتیاز موفق به کسب مقام قهرمانی شد. "مسعود مصدق پور" با 0.5 امتیاز کمتر نایب قهرمان شد و "مرصاد خداشناس" هم امتیاز با "مصدق پور" و به دلیل پوئن شکنی کمتر در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش دختران "ایشما" از هند با کسب 6 امتیاز قهرمان شد."آنوشا مهدیان" با کسب 5 امتیاز نایب قهرمان شد و "هارشیتا"ی هندی در جایگاه سوم قرار گرفت.

این مسابقات صبح امروز 13 اردیبهشت و با برگزاری دور اول بخش استاندارد پیگیری خواهد شد.بخش استاندارد این رقابت ها طی 9 دور تا صبح بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت و بخش برق آسا عصر روز بیستم برگزار خواهد شد.