خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۹ خرداد ۱۳۹۶

فدراسیون شطرنج در رده هشتم در میان 39 فدراسیون ورزشی کشور

وزارت ورزش و جوانان کتاب ارزیابی فدراسیون های ورزشی در سال 1395 را منتشر کرد بر طبق این ارزیابی فدراسیون شطرنج در میان 39 فدراسیون ورزشی در مجموع در "رده هشتم" جای گرفت.

در مقدمه این کتاب آمده است: ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و فعالیتهایی اطلاق می گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدفها به شیوه ای افتصادی توام با کارآیی و اثر بخشی صورت می گیرد. به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب دانست.

در این ارزیابی فدراسیون های ورزشی به سه گروه خوب متوسط و ضعیف تقسیم شده اند که فدراسیون شطرنج با قرار گرفتن در رده هشتم یکی از فدراسیون های خوب کشور قلمداد می شود.

شاخصه های امتیاز دهی در این سیستم درآمد زایی و بازاریابی, کسب جایگاه ملی و بین المللی, نظارت و ارزیابی, مسابقات, مشارکت ورزشی, مدال آوری, ارتفای رتبه و جایگاه ورزشی, استعداد یابی, فرهنگی, آموزش و روابط عمومی بوده است.