خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۳ مرداد ۱۳۹۶

جلسه بررسی و تبیین برنامه های فرهنگی فدراسیون های ورزشی کشور

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج به نقل از کمیته فرهنگی فدراسیون، روزگذشته در ساختمان وزارت ورزش و جوانان نشستی با عنوان بررسی و تبیین برنامه های فرهنگی فدراسیون های ورزشی کشور با حضور جعفر سطوتی سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در این جلسه رضا قاسمی معاون این دفتر در ابتدا به عناوین شاخصهای تعیین شده در حوزه فرهنگ ورزش اشاره داشت و گفت: این شاخصها بر اساس مفاد نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور احصاء و تنظیم شده که فدراسیونها بتوانند برنامه های فرهنگی خود بر اساس این شاخصها ارائه دهند. این در حالی است که هر فدراسیون با توجه به ظرفیت های خود قاعدتا برنامه هایی خارج از این تعاریف هم دارند که آنها هم حائز توجه و بحث و گفتگو هستند.
در ادامه جعفر سطوتی سرپرست دفتر امور فرهنگی به اهمیت حوزه فرهنگ در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: اگر کار مطلوب فرهنگی انجام شود و هزینه ها در این راستا به درستی و طبق برنامه اعمال گردند قطعا مشاهده می کنیم که هزینه کرد در حوزه فرهنگی ورزش کشور می تواند جلوی هزینه های جانبی ورزش را بگیرد. رویکرد حاکم برکار فرهنگی همان رویکردی است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای برنامه های کشور است که برنامه های ورزش هم از آن مستثنی نیست. لذا هدف از برگزاری این دست جلسات رسیدن به برنامه های هدفمند و موثر در تقویت و گسترش آموزه ها و فضای فرهنگ محوری در ورزش کشور است.

سطوتی در ادامه بر لزوم به کارگیری از ظرفیت­ها و استعدادهای فدراسیون­های ورزشی برای گسترش فعالیت­های معطوف به تقویت زیر ساخت­های فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: بخش ورزش یکی از بخش­های فرهنگی در نظام مدیریت و برنامه­ریزی کشور است که باید مورد توجه جدی­تر دست اندرکاران برنامه و بودجه در کشور قرار گیرد.
وی تلاش­های 3 سال اخیر در خصوص فعال­سازی کمیسیون فرهنگی ورزش کشور را که از سال 1384 تا 1393 در حد یک مصوبه و غیرفعال بوده قابل توجه دانست و از مهمترین مصوبات و اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون مذکور به تدوین و تصویب نظام­نامه فرهنگی ورزش کشور اشاره کرد.
سرپرست دفتر فرهنگی در پایان صحبت های خود ضمن تشکر از فدراسیون­هایی که برنامه­ های سالانه خود را بر اساس محورهای (11) گانه برگرفته از نظام­نامه فرهنگی ورزش کشور تدوین نموده­اند، خواستار تلاش مسئولان کمیته­ های فرهنگی فدراسیون­ها به جذب و جلب مشارکت ذی­نفعان در بخش خصوصی و سازمان­های غیر دولتی مرتبط شد تا از این طریق بتوان با کمترین هزینه­ ها به اهداف فرهنگی در ورزش کشور نائل شد و کار فرهنگی در حوزه ورزش را به یک گفتمان و عزم ملی تبدیل کرد.

در پایان این نشست مسئولین و نماینگان فرهنگی فدراسیونهای ورزشی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.