خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۵ مرداد ۱۳۹۶

تبریک فدراسیون شطرنج به دانشگاه جامع علمی کاربردی شطرنج به مناسبت موفقیت در المپیاد دانشجویان کشور

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، تیم دانشجویان دختر و پسر مرکز علمی کاربردی فدراسیون شطرنج با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و دو برنز قهرمان المپیاد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور شدند.

در بخش مردان این رقابتها دانشجوی مرکز علمی و کاربردی فدراسیون شطرنج، پر مدال ترین و پر امتیاز ترین ورزشکار کاروان استان تهران در رقابت های المپیاد شد.فربد متقی دانشجوی مرکز علمی و کاربردی فدراسیون شطرنج با کسب 3 مدال طلا و یک نقره، پر مدال ترین و پرامتیازترین ورزشکار کاروان استان تهران در المپیاد شد.

تیم مرکز علمی و کاربردی فدراسیون شطرنج با کسب 4 مدال طلا ، یک نقره و یک برنز در مسابقات المپیاد ورزشی مراکز علمی و کاربردی کشور در همدان به عنوان قهرمانی رسید.

همچنین در بخش بانوان لیلا سلیمانی دانشجوی مرکز علمی و کاربردی فدراسیون با برتری در دور آخر ،قهرمان دانشجویان مراکز علمی کاربردی کشور شد. سلیمانی که تا پیش از دور آخر، پنج و نیم امتیاز کسب کرده بود با پیروزی در دور آخر شش و نیم امتیازه شد و عنوان قهرمانی المپیاد را از آن خود کرد.
بازیکن دانشگاه زنجان با شش امتیاز دوم شد و مهسا گذشتی دیگر بازیکن تیم مرکز علمی کاربردی فدراسیون با 5 امتیاز سوم شد.
رقیه مداحی نیز هم امتیاز با مهسا گذشتی و بدلیل پوئن شکنی چهارم شد.زهرا مهدوی هم با 4 و نیم امتیاز عنوان پنجم را بخود اختصاص داد.
بدین ترتیب تیم مرکز علمی و کاربردی فدراسیون که به نمایندگی از دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران در رقابت های المپیاد ورزشی این دانشگاه شرکت کرده بود کارنامه ای درخشان از خود بجا گذاشت.
این تیم در بخش برق آسا مدال های طلا، نقره و برنز را توسط خانم ها مهدوی،گذشتی و سلیمانی بخود اختصاص داد و در بخش متعارف نیز عناوین قهرمانی و سوم را توسط خانم ها سلیمانی و گذشتی کسب کرد و نقشی ارزنده در کسب عنوان قهرمانی المپیاد توسط استان تهران ایفا نمود.

فدراسیون شطرنج این موفقیت ارزشمند را به مسئولان پرتلاش و شایسته دانشگاه جامع علمی کاربردی شطرنج، دانشجویان ارزنده و جامعه شطرنج کشور تبریک گفته و برای این جویندگان راه علم آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون دارد.