خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۱ شهريور ۱۳۹۶

شرکت شطرنج در مسابقات المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات سراسری

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، جلسه "ستاد عالی فعالیت های ورزش دانش آموزی" با حضور روسای فدراسیون های ورزشی و وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد.

مهرزاد حمیدی در نشست ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش آموزی اظهار داشت: امروز سه هزار فضای ورزشی برون مدرسه ای در اختیار داریم که از طریق این فضاها دانش آموزان غربال گری شده و وارد کانون های درون مدرسه ای خواهند شد.
وی با بیان اینکه اکنون هشت هزار کانون مدرسه، دانش آموزان را تحت پوشش فعالیت های ورزشی قرار می دهند، ادامه داد: در گذشته با وجود 19 میلیون دانش آموز، فقط 20 هزار معلم ورزش داشتیم و اکنون با 13 میلیون دانش آموز، 33 هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس فعالیت دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: 800 طرح عمرانی فضای ورزشی دانش آموزی در دست احداث است که در سال جاری 150 طرح آن به بهره برداری می رسد و در برنامه ششم توسعه نیز سایر طرح ها با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به نتیجه خواهد رسید.
حمیدی گفت: در حوزه فعالیت های ورزش دانش آموزی ملاک ما سیاست های مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یکی از معاونت های پیشرو در عملیاتی کردن سند تحول است زیرا این سند شایستگی های تمامی دانش آموزان را مد نظر قرار داده و مدرسه را کانون تحول می داند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه محوری، مشارکت محوری، برنامه محوری، طراحی و استقرار نظام استعدادیابی و شناسایی دانش آموزان مستعد از سیاست های این معاونت است.
حمیدی افزود: بر اساس آمار، 21.1 دهم درصد دانش آموزان در سال 90 - 91 چاق بوده و یا اضافه وزن داشته اند که با تقویت فعالیت های ورزشی در مدارس این آمار در سال 94 در بین پسران به سه دهم درصد رسیده و در میان دانش آموزان دختر نیز کنترل شده است.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته نرخ نشاط در میان دانش آموزان افزایش یافته و اگر ورزش دانش آموزی متوقف شود و داور معلم و داور مربی از مدارس رخت بر بندد، موتور ورزش های قهرمانی در رشته های مختلف ضعیف می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: به کمک وزارت ورزش و جوانان اکنون از نظام یکپارچه غربال گری استعدادیابی ورزشی که ریشه آن در مدارس است، برخوردار هستیم و این درد مزمن دائمی ورزش کشور با این اقدام مرتفع شده است.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد هرساله مسابقات شطرنج با قدرت تمام، هم در مسابقات المپیاد درون مدرسه ای و هم در مسابقات سراسری در هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی, متوسطه یک و متوسطه دو برگزار گردد.