خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۶ مرداد ۱۳۹۷

پایان دور نخست مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا با درخشش تیم های ایرانی

دور نخست رقابت‌های شطرنج بخش استاندارد جام ملت‌های شطرنج آسیا با پیروزی قاطع تیم های سبز و قرمز مردان و پیروزی تیم سبز بانوان مقابل تیم قرمز ایران همراه بود.

مسابقات بخش استاندارد رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا از شنبه (امروز) به میزبانی همدان آغاز شد. در پایان این دور تیم سبز شطرنج مردان ایران با نتیجه 4 بر صفر بنگلادش را از پیش رو برداشت. تیم قرمز ایران نیز با همین نتیجه عمان را شکست داد. تیم سفید ایران هم با نتیجه سه بر یک مغلوب تیم قدرتمند چین شد.

در بخش بانوان نیز تیم سبز ایران 3/5 بر 0/5 تیم قرمز ایران را شکست داد.

یکشنبه (فردا) و در دومین دور از این رقابت‌ها در بخش مردان تیم سبز ایران به مصاف قزاقستان می رود. تیم قرمز ایران و تیم سفید ایران نیز به ترتیب با هند و سوریه رقابت خواهند کرد. در بخش بانوان نیز تیم سبز ایران به مصاف سوریه می رود و تیم قرمز ایران با ازبکستان رقابت خواهد کرد.

در نخستین روز از این رقابت‌ها تیم سبز آقایان به مقام قهرمانی و تیم سبز بانوان به عنوان سوم بخش سریع دست پیدا کرده بودند.

رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا از 5 تا 13 مرداد به میزبانی همدان برگزار می شود.