خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۴ دی ۱۳۸۹

رباب صفری در مجمع انتخابات رئیس هیات شطرنج استان زنجان با کسب 14 رای از 17 رای به عنوان رئیس هیات شطرنج استان برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسیون شطرنج به نقل از تربيت بدني استان زنجان، اين مجمع كه با حضور رئيس و دبیر فدراسيون شطرنج برگزار شد ، از محمد حسن توكلي و مهدي حسينعلي به خاطر تلاش و زحمات شبانه روزيشان تقدير و تشكر صورت پذيرفت. ايرج رحماني مدير كل تربيت بدني استان با اشاره به حضور دو تيم آقايان و بانوان زنجان در ليگ هاي برتر عنوان كرد: كسب موفقيت ها و افتخارات فعلی، تلاش زحمت كشان هيات شطرنج و ساير مسئولين استان و فدراسيون مي باشد كه در اين بين تلاش هاي كثير محمد حسن توكلي و مهدي حسينعلي به عنوان سرپرست و دبير هيات جاي بسي تقدير و تشكر دارد. رحماني با اشاره به قدمت بسيار زياد شطرنج در كشور عزيزمان اظهار كرد: شطرنج از ورزشهایی مي باشد كه توسعه آن در سطح همگاني نياز به هزينه گزافي ندارد و ما بايد تلاش نمایيم تا با همگاني كردن اين ورزش بلاخص در تعامل با آموزش و پرورش زمينه هاي رشد و كشف استعدادهاي نهفته همچون عسگري و خالصي را در ميان جوانان زنجاني فراهم سازيم. وي در ادامه با تاكيد بر اين كه همگاني كردن اين ورزش يكي از ضروريات مي باشد افزود:شركت خيل عظيمي از جوانان در مسابقات انتخابي استان منجر به انتخاب نفرات برتر و ايجاد حس رقابت بالا در ميان آنان خواهد شد كه همه اين موارد ملزوم به همكاري و تعامل خوب اعضاي كادر هيات مي باشد. در ادامه اين مجمع، هر يك از نمايندگان هيات شطرنج شهرستان و مديران باشگاهها به ارائه انتقادات و پيشنهادهای خود همچون برگزاري كلاسها و مسابقات گوناگون و مرتفع كردن كمبود اعتبارات هيات پرداختند. كامبوزيا رئيس فدراسيون شطرنج در ادامه روند اين مجمع گفت: امكانات و اعتبارات تخصيص يافته به اين رشته ورزشي در سراسر كشور در حد آماتوري مي باشد ولي توقعي كه مردم از ما دارند عملكرد و بازي خوب در سطح حرفه اي است كه بنا به اين نيازها فدراسيون در صدد تامين كمبود اعتبارات است، ولي هم اكنون بايد تلاش نمائيم تا با امكاناتي كه در دست داريم نيازهاي جامعه را فراهم نموده و اين رشته ورزشي را ارتقاء دهيم. كامبوزيا در ادامه با اشاره به اهميت همگاني كردن ورزش شطرنج گفت: همگاني كردن شطرنج برخلاف ساير رشته ها چندان ساده نیست و تنها مي توان به توسعه اين ورزش از طريق تعامل با آموزش و پرورش و مهدهاي كودك پرداخت چرا كه از ميان اين افراد مي توان استعدادهاي بسياري را كشف نمود. وي در ادامه با اشاره به عملكرد بسيار خوب هيات شطرنج استان زنجان در زمان قبلي تصدي پست رياست فدراسيون توسط وي گفت: هم اكنون هيات شطرنج استان زنجان بنا به نداشتن رئيس هيات نسبت به بسياري از شهرستانها پيش گام مي باشد كه اميدواريم با انتخاب رباب صفري به عنوان رئيس هيات روند رو به رشدي داشته باشد. وي همچنين داشتن نيروهاي انساني متخصص و مربيان و داوران مجرب را يكي ديگر از ضروريات هيات شطرنج استان زنجان قلمداد نمود.