خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۰ بهمن ۱۳۸۹

احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان پس از موفقیت در رقابت همزمان با 604 شطرنجباز با حضور در مراسم اختتامیه این مسابقه هدیه ویژه خود را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مراسم اختتامیه مسابقه همزمان احسان قائم مقامی با 604 شطرنجباز عصر دیروز با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج، برگزارکنندگان و مسئولان شرکت‎های حامی در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد. در این مراسم که برخی از شطرنجبازان شرکت کننده در رقابت همزمان با قائم مقامی و همچنین هشت بازیکنی که در این رقابت موفق به شکست استاد بزرگ شطرنج ایران شده بودند نیز حضور داشتند، مهندس کامبوزیا ریاست فدراسیون تاکید کرد که رکورد به دست آمده توسط قائم مقامی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی حائز اهمیت بود. قائم مقامی با 590 پیروزی، 16 تساوی و قبول تنها 8 شکست توانست به 4/97 درصد امتیازات ممکن دست یابد(10 بازیکن اضافه هم جایگزین نفراتی شدند که بازی آنها به سرعت پایان یافته بود!) در این مراسم که کاستو آبوندو، ناظر فیلیپینی فدراسیون جهانی شطرنج نیز در آن حضور داشت، مهرداد پهلوان زاده مسئول فنی مسابقه عنوان تاکید کرد که بیش از 1500 نفر برای حضور در این رقابت ثبت‎نام کرده بودند. ضمن این که این مسابقه با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان شطرنج هم همراه بود. استاد بزرگ قائم مقامی که رکورددار رقابت‎های همزمان شطرنج شد با بیان این که این موفقیت به شکلی دیگر نشان از رشد و ترقی ورزش و شطرنج در ایران است، گفت: باید از همه کسانی که وقت و انرژی خود را صرف برگزاری منظم و بدون اشکال این رقابت کردند، تشکر کنم. در هیچ جای دنیا پیدا نمی‎شود کسانی که بدون چشم داشت برای برگزاری رویدادی با این عظمت وقت و انرژی مضاعف بگذارند. در مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج همزمان احسان قائم مقامی، از سوی یکی از حامیان مالی این رقابت (همراه اول) یک دستگاه خودروی مزدا به وی اهدا شد. ضمن این که هشت شطرنجبازی که موفق به شکست استاد بزرگ کشورمان شده بودند نیز پاداش نقدی دریافت کردند.