خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۳ فروردين ۱۳۹۰

مسابقات شطرنج قهرمانی نابینایان و کم بینایان جهان از روز دو شنبه 15 لغایت 20 فروردین ماه جاری در آنتالیای ترکیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در این دوره از مسابقات تیم ایران با ترکیب ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده، فاطمه برقول، عماد موسوی، مجید باقری، علیرضا قورچی بیگی، مهدی رومی فر و محمد دویستی شرکت کردند. علی اکبر هدهدی به عنوان سرپرست کل و همچنین افشین تهرانی به عنوان سرمربی و شمس اله سرخیل به عنوان سرپرست، تیم اعزامی شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران که از سوی فدراسیون نابینایان و کم بینایان به این مسابقات اعزام شده بودند را همراهی کردند. در پایان هفت دور رقابت فشرده، ملیحه صفایی با کسب 4 امتیاز بهترین عملکرد بازیکن خانم جدول را به خود اختصاص داد و به عنوان طلای مسابقات دست یافت. لیلا زارع زاده و فاطمه برقول هرکدام با کسب سه امتیاز به ترتیب مدالهای نقره و برنز را بر گردن آویختند و محمد دویستی نیز مدال نقره زیر بیست سال را به خود اختصاص داد. در مجموع تیم شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران با یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود در این رقابتها پایان داد.