خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۳۰ آبان ۱۳۸۹

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان کسب نتایج درخشان در رقابتهای المپیاد جهانی را مقدمه ای بر حضور موفق در رقابتهای آسیایی گوانگژو عنوان کرد.

قائم مقامی در خصوص مسابقات المپیاد جهانی شطرنج گفت: المپیاد جهانی شطرنج تجربه بسیار خوبی برای بسیاری از تیمهای در حال توسعه جهان بود. رونق شطرنج در 10- 15 سال اخیر توانسته به شکوفایی این ورزش در جهان کمک کند که این شکوفایی در مسابقات المپیاد جهانی به طور کامل محسوس بود. در این مسابقات اکثر کشورها با تمام قوا حضور یافتند و در واقع هیچ یک از تیمهای مطرح جهان در حاشیه امنیت قرار نداشتند و در برابر تیمهای به ظاهر متوسط نیز با مشکل روبرو بودند. وی با اشاره به برنامه ریزی دقیق فدراسیون شطرنج و تاثیر آن در موفقیت تیم ملی در المپیاد جهانی گفت: پیش از هر چیز موفقیت در المپیاد جهانی را باید به جامعه شطرنج تبریک بگویم. این موفقیت حاصل برنامه ریزی دقیق فدراسیون و حمایت مسوولان و تلاش تمامی بازیکنان حاضر در المپیاد بود. تیم ایران در طول مسابقات فوق العاده ظاهر شد تا جایی که موجب شد از این پس تیمهای قدرتمند برابر ایران با دقت بیشتری حضور یابند. وی همچنین از تمرینات آماده سازی برای حضور در رقابتهای آسیایی گوانگژو گفت: در مسابقات المپیاد دو تیم ازبکستان و ویتنام را که رقیبان اصلی ما در مسابقات آسیایی گوانگژو هستند شکست دادیم. در واقع این مقدمه ای است به کسب موفقیت در رقابتهای آسیایی که با تمرینات مداوم و مستمر به دنبال آن هستیم. در حال حاضر هند و چین به عنوان قدرتهای برتر آسیا محسوب می شوند و دست یابی به جایگاه این دو تیم نیاز به زمان دارد. اگرچه تیم ایران در مقابل این دو تیم نیز دست و پا بسته نخواهد بود. به دلیل فاصله این دو تیم از سطح آسیا دیگر تیم ها برای مکان سومی تلاش بیشتری می کنند. در مسابقات گوانگژو 9 تیم برای کسب مدال تلاش خواهند کرد که با این شرایط کار دشواری پیش رو داریم و باید با آمادگی کامل عازم مسابقات شویم چرا که ما نماینده 70 میلیون ایرانی هستیم و در مسابقات آسیایی برای دفاع از نام ایران حضور می یابیم. وی در پایان صحبتهای خود از کسب عنوان نایب رئیسی فدراسیون جهانی شطرنج توسط رییس فدراسیون شطرنج ایران گفت: مهندس کامبوزیا چهره شناخته شده ای در ایران، آسیا و دنیای شطرنج است. او سابقه خوبی در دوره گذشته ریاست فدراسیون شطرنج داشته و کارهای ماندگاری انجام داده است. قطعا کسب چنین عنوانی نه تنها برای وی بلکه برای جامعه شطرنج موثر خواهد بود چرا که پیشرفت را برای ایران به همراه خواهد داشت و من به نوبه خود کسب این عنوان که از اهمیت زیادی نه تنها در شطرنج بلکه در ورزش ایران دارد را به جامعه شطرنج و ایشان تبریک می گویم.