خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ تير ۱۳۹۰

رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج با توجه به جایگاه مهندس کامبوزیا (نایب رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج) در فیده، یکی از چهار سهمیه جام جهانی شطرنج را به ایران اختصاص داد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، الشن مرادی ابدی استاد بزرگ شطرنج کشورمان که در مسابقات قهرمانی آسیا در مشهد، بهترین نتایج را در میان شطرنجبازان ایرانی کسب کرد و به مقام چهارمی مشترک دست یافت، یکی از سهمیه های رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج را کسب کرده و به مسابقات جام جهانی راه یافت. با توجه به جایگاه مهندس کامبوزیا به عنوان نایب رئیس، در فدراسیون بین المللی شطرنج و ارتباط تنگاتنگ وی با رئیس فیده (ایلیومژینوف) و همچنین افزایش چشمگیر فعالیتهای ایران در عرصه های بین المللی، رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج نیز امتیاز ویژه ای برای شطرنج ایران در نظر گرفته و یکی از چهار سهمیه خود را که 20 درخواست کننده داشت به ایران اختصاص داد. به این ترتیب الشن مرادی در حال حاضر تنها نماینده ایران در مسابقات جام جهانی شطرنج که در مهر ماه سال جاری خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود خواهد بود.