خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ تير ۱۳۹۷

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون شطرنج دهم تیر ماه به ریاست دکتر "عبدالحمید احمدی" معاون وزیر ورزش و جوانان در محل هتل ورزش برگزار شد.

در این مجمع "محمد شروین اسبقیان" مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و آقای "مستجاب الدوله" مسئول امور مجامع نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مجمع "مهرداد پهلوان زاده" رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به عملکرد فدراسیون شطرنج در سال 95گفت: این مجمع با کمی تاخیر اکنون در حال برگزاری است. فدراسیون در این سال‌ها به رشد خوبی رسیده است. امسال نیز رقابتهای جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم که تاکنون 13 تیم شامل تیم های چین ‌هند برای این مسابقات ثبت نام کرده اند و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی در این مسابقات کسب کنیم. همچنین المپیاد جهانی در مهرماه برگزار خواهد شد و کسب نتیجه مطلوب در این رقابت‌ها برای ما بسیار مهم است.

بعد از آن حسابرس گزارش مالی خود را برای حاضرین بیان کرده و در خصوص موارد مختلف از سوی رییس فدراسیون توضیحاتی ارائه شده و الهامات موجود برطرف شد. خزانه‌دار فدراسیون شطرنج ایران نیز گزارش عملکرد مالی فدراسیون را برای اعضای مجمع قرائت کرد.

در پایان این مجمع، روسای هیات های استانی ضمن قدردانی از عملکرد فدراسیون شطرنج در طی دو سال اخیر، عملکرد فدراسیون شطرنج در زمان تصدی جناب آقای مهندس "کامبوزیا" و مهندس "پهلوان زاده" را موفق ترین فدراسیون ها‌‌ به ترتیب در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم سخت افزاری از جمله تاسیس ساختمان های ویژه با تجهیزات کامل در تمام استان‌ها و گسترش شطرنج در کشور و همچنین در بعد مسائل فنی و همگانی و قهرمانی اعلام کردند.