خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۵ مرداد ۱۳۹۷

پیام های تبریک به مناسبت قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا 2018

تیم کشورمان در مسابقات جام ملت های آسیا 2018 با کسب قهرمانی در تمامی بخش ها (استاندارد، سریع و برق آسا) تاریخ ساز شد.

-پیام تبریک وزارت ورزش و جوانان : وزارت ورزش و جوانان در پیامی کسب قهرمانی تیم ملی شطرنج مردان ایران در هر سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا جام ملتهای آسیا و سومی تیم ملی بانوان در بخش سریع و مدالهای متعدد بخش انفرادی که برای اولین بار در تاریخ ورزش شطرنج رقم خورد را تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن این پیام به شرح زیر است: قهرمانی ها و درخشش شطرنج بازان کشورمان در مسابقات جام ملت های آسیا که به میزبانی استان همدان برگزار شد، موجی از شادی و نشاط را در جامعه شطرنج و ورزش کشور ایجاد کرد. بدینوسیله کسب قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند تیم ملی شطرنج مردان ایران در هر سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا جام ملتهای آسیا و سومی تیم ملی بانوان در بخش سریع و مدالهای متعدد بخش انفرادی که برای اولین بار در تاریخ ورزش شطرنج رقم خورد را به جامعه شطرنج کشور، قهرمانان و دست اندرکاران این رشته تبریک می گوییم و تداوم این موفقیت ها را برای ورزشکاران توانمند این رشته در عرصه های مختلف آرزومندیم.

-پیام تبریک کمیته ملی المپیک : افتخار آفرینی و درخشش شطرنج بازان کشورمان در رقابت‌های جام ملتهای آسیا، طنین انداز شدن سرود ملی و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس کشورمان در این رقابت‌ها موجی از شادی و نشاط را در بین مردم، جامعه ورزش کشور و خانواده فرهیخته شطرنج کشورمان بوجود آورد. ضمن تبریک این موفقیت به مجموعه زحمتکش فدراسیون،‌ کادر فنی و قهرمانان عزیز، امید است در دیگر رقابت‌های پیش رو در عرصه بین المللی همچون گذشته باز هم شاهد افتخار آفرینی تیم‌های ملی شطرنج کشورمان باشیم.

-پیام تبریک مهندس "کامبوزیا" : ” قهرمانی تاریخی استعدادهای شایسته شطرنج ایران در رقابتهای جام ملتهای آسیا موجی از شادی، غرور و امید را به خانواده فهیم و بزرگ شطرنج ایران بخشید. به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشورمان بر بام آسیا بار دیگر نمادی از توانمندی، قدرت، استعداد و پشتکار جوانان ایرانی را به نمایش گذاشت. بنده نیز به نوبه خود و به عنوان عضوی از خانواده بزرگ شطرنج این موفقیت ارزنده را به مجموعه بزرگ ورزش کشور بخصوص خانواده فهیم و بزرگوار شطرنج ایران تبریک می گویم. جا دارد از زحمات و برنامه ریزی های شبانه روزی مسئولان شطرنج کشور به ویژه در طی سالیان اخیر کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. صمیمانه آرزوی تداوم این روزهای طلایی را در سایه توکل به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی مسئولان و همدلی و اتحاد جامعه شریف شطرنج کشور دارم”

-پیام تبریک "شیخ سلطان بن خلیفه آل نهیان" : آقای "مهرداد پهلوان زاده" ریاست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران آقای "پهلوان زاده" عزیز: بابت قهرمانی سه گانه تیم "ایران" در مسابقات "جام ملت های آسیا 2018" که از تاریخ 5 لغایت 12 شهریور ماه در ایران-همدان برگزار شد، تبریک می گویم. تیم مردان شما با قهرمانی در بخش استاندارد، سریع و برق آسا یک هتریک بدست آوردند.این مساله شایسته افتخار در یک میدان قوی است. این پیروزی حاصل سخت کوشی شما برای گسترش شطرنج در بین جوانان کشور شماست. برایتان تداوم موفقیت را آرزومندم. بسیار سپاسگزارم