خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۲ آذر ۱۳۹۷

پایان کار نمایندگان شطرنج کشورمان در رقابت های غرب آسیا با 6 طلا و یک برنز/ عنوان سوم تیمی به ایران رسید.

پرونده حضور ایران در رقابت های شطرنج نوجوان و جوانان غرب آسیا با کسب عنوان سوم تیمی بسته شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، شب گذشته (پنجشنبه) و در جریان رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان غرب آسیا، نمایندگان کشورمان در قسمت برق آسا موفق به کسب یک طلا و یک برنز شدند.

بردیا دانشور در قسمت برق آسا تنها طلایی ایران بود. دانشور پیش از این نیز دو طلا در بخش های استاندارد و سریع کسب کرده بود.

رسول طلایی دیگر نماینده ایران نیز موفق به کسب مدال برنز قسمت برق آسا سد.

بدین ترتیب ایران با کسب 6 طلا و یک برنز عنوان سوم تیمی مسابقات را از آن خود کرد. در این مسابقات ازبکستان میزبان قهرمان شد و قزاقستان در رده دوم ایستاد.


اسامی مدال آوران ایران در رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان غرب آسیا به شرح زیر است:

قسمت سریع:
بردیا دانشور(مدال طلا)
امیرحسین کاشفی(مدال طلا)
پرنیان قمی(مدال طلا)

قسمت استاندارد:
بردیا دانشور(مدال طلا)
ستاره سبط رسول(مدال طلا)

قسمت برق آسا:
بردیا دانشور (مدال طلا)
ستاره سبط رسول(مدال برنز)

لازم به یادآوری است که مسابقات جوانان و نوجوانان غرب اسیا با حضور 275 شرکت کننده از 11 کشور در ازبکستان و در سه قسمت سریع، استاندارد و برق آسا برگزار شد.