خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۰ آذر ۱۳۹۷

دریافت فایل مرتبط
51.jpg

علی نسب: امیدوارم با حمایت های فدراسیون بهترین نتایج را در آسیا کسب کنم

قهرمان مسابقات شطرنج غرب آسیا می گوید امیدوارم با حمایت های فدراسیون بهترین نتایج را در آسیا کسب کنم.

مبینا علی نسب در گفت و گویی با سایت فدراسیون شطرنج اظهار داشت: نزدیک به یک هفته است تمرینات خودم را شروع کرده ام تا آماده مسابقات قهرمانی آسیا شوم. هر روز در حدود 6 تا 7 ساعت تمرین می کنم تا با آمادگی کامل برابر حریفانم قرار گیرم.

وی افزود: قطعا سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالاست و بهترین های قاره کهن در این مسابقات شرکت می کنند. از حالا نمی توانم درباره عملکردم در این مسابقات صحبت کنم ولی تلاش می کنم بهترین نتایج را کسب کنم.

علی نسب در ادامه صحبت های خود به موضوع حضورش در رقابت های جهانی با هزینه شخصی اشاره کرد و عنوان داشت: طبق توافق صورت گرفته با فدراسیون شطرنج، برای مسابقات جهانی با هزینه خودم راهی در خانتی مانسیسک روسیه شدم. روال معمولا این گونه است و پیش از من نیز ورزشکارانی که از ایران به این مسابقات اعزام شده بودند با هزینه خودشان رفته بودند. دلیلش هم پاداش دلاری است که نصیب ورزشکاران می شود به عنوان نمونه خود من بابت صعود به مرحله سوم رقابت های جهانی 8 هزار دلار پاداش دریافت کردم.

قهرمان مسابقات شطرنج غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: البته برای مسابقات قهرمانی آسیا شرایط فرق می کند و با هزینه فدراسیون اعزام می شویم. حتی هزینه سرپرست نیز توسط فدراسیون تقبل شده تا دغدغه کمتری برای موفقیت در آسیا داشته باشم. امیدوارم با شرایط موجود و حمایت هایی که فدراسیون انجام داده بهترین عملکرد را در فیلیپین داشته باشم.

لازم به یادآوری است که مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا از تاریخ 18 تا 28 آذر ماه در شهر ماکاتی فیلیپین برگزار خواهد شد.