خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۷ آذر ۱۳۹۷

دریافت فایل مرتبط
09.jpg

تکرار موفقیت شطرنج پس از 15 سال/ طباطبایی نایب قهرمان مسابقات انفرادی آسیا شد

محمد امین طباطبایی با تکرار موفقیت 15 سال قبل شطرنج ایران ، نایب قهرمانی مسابقات انفرادی آسیا را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نهم(پایانی) رقابت های انفرادی قهرمانی آسیا امروز در ماکاتی فیلیپین برگزار شد و در نهایت نفرات برتر این مسابقات مشخص شدند.

در یکی از مهمترین مسابقات امروز، محمد امین طباطبایی برابر "وی یی" چینی با ریتینگ 2728 به تساوی رسید. سیدمحمد امین طباطبایی با این تساوی ضمن کسب 6.5 امتیاز(هم امتیاز با قهرمان) و ایستادن در دوم مسابقات انفرادی آسیا ، مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرد.این بهترین عنوان شطرنج ایران در رقابت های انفرادی آسیا است. پیش از این یکبار در سال 2003 (قطر) احسان قائم مقامی توانسته بود عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

طباطبایی با کسب عنوان نایب قهرمانی صاحب جایزه 7300 دلاری شد.

شطرنج بازان مرد ایران تا به امروز موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات انفرادی آسیا نشده اند اما در رده بانوان آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور سابقه کسب عنوان قهرمانی در رقابت های انفرادی آسیا را دارا هستند.

امروز پرهام مقصودلو هم در برابر "ویدیت" با ریتینگ 2701 به تساوی رسید. با این تساوی مقصودلو با 6 امتیاز و ایستادن در رده هفتم آسیا به کار خود در این رویداد پایان داد. مقصودلو پیش از این با قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرده بود.

احسان قائم مقامی و علیرضا فیروز جا نیز در دور پایانی برابر حریفان خود صاحب برتری شدند تا هر دو در مجموع امتیازات خود را به عدد 5.5 برسانند. در پایان این مسابقات فیروز جا شانزدهم و قائم مقامی نوزدهم شد.

در بخش مردان عنوان قهرمانی به شطرنج باز چینی رسید و نماینده ویتنام نیز سوم شد. مبینا علی نسب در دور آخر برایر نماینده فیلیپین به تساوی رسید تا با کسب 4 امتیاز در رده بیست و پنجم آسیا قرار گیرد.

در قسمت بانوان روت پادمینی (هند) اول شد، عنوان نایب قهرمانی با گون کیانیون (سنگاپور) رسید و فام لی تائو نیوین (ویتنام) سوم شد.این برای دهمین بار است که یک هندی قهرمان شطرنج بانوان آسیا شد. لازم به یادآوری است که رقابت های بخش بلیتس از ساعاتی دیگر آغاز می شود؛ جایی که نمایندگان شطرنج ایران جزو 10 بخت کسب عنوان قهرمانی معرفی شده اند.