خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۵ دی ۱۳۹۷

آغاز هفتمین دوره رقابت های شطرنج سریع و برق آسای جهان در سن پترزبورگ

هفتمین دوره رقابت های شطرنج سریع و برق آسای جهان در سن پترزبورگ روسیه از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات قهرمانی سریع جهان از دقایقی پیش در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد و نمایندگان شطرنج ایران حریفان را شناختند.

طبق برنامه در دور نخست این مسابقات نمایندگان شطرنج ایران به مصاف رقبای روسی خود می روند.

مسابقات بخش سریع در سه روز (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) برگزار می شود و در هر روز ورزشکاران در پنج دور به رقابت خواهند پرداخت.

در هشتمین دوره رقابت های سریع و برق آسای جهان 206 شطرنج باز در بخش مردان و 123 شطرنج باز در بخش بانوان از 40 کشور جهان به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برگزاری یک مسابقه برای کودکان و بازدید از نمایشگاه فدراسیون شطرنج روسیه از برنامه های ویژه میزبان برای برگزاری این مسابقات است.

مسابقات سریع و برق آسای جهان از سال 2012 آغاز شده و امسال هفتمین دوره این رقابت ها در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود.

اسامی میزبانان و قهرمانان ادوار گذشته این مسابقات به شرح زیر است:

1- سال 2012 آستانه ترکمنستان(قهرمان سرگئی کاریاکین - روسیه)

2- سال 2013 خانتی مانسیسک روسیه(شهریار ممدیاروف - آذربایجان)

3- سال 2013 دبی امارات (مگنوس کارلسن - نروژ)

4- سال 2014 برلین آلمان(مگنوس کارلسن - نروژ)

5- سال 2016 دوحه قطر (واسیلی ایوانچوک - اوکراین)

6- سال 2017 ریاض عربستان (ویسواناتان آناند - هند)