خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۷ دی ۱۳۹۷

شگفتی سازی نماینده شطرنج ایران در سن پترزبورگ/ خادم الشریعه نایب قهرمان جهان شد

سارا خادم الشریعه عنوان باارزش نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، روز سوم (پایانی) مسابقات قهرمانی سریع جهان در سن پترزبورگ روسیه ابرگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.

احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و سارا خادم الشریعه نمایندگان شطرنج ایران بودند که امروز در دورهای یازدهم تا پانزدهم در بخش مردان و دورهای نهم تا دوازدهم در بخش بانوان به رقابت با حریفان خود پرداختند.

در بخش بانوان سارا خادم الشریعه با کسب 9 امتیاز از 12 امتیاز ممکن دست به کار بزرگی زد و عنوان دوم جهان را از آن خود کرد. در این بخش جو ونجون چینی با کسب 10 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و گوریاچکینا از روسیه عنوان سوم را از آن خود کرد.

خادم الشریعه با این نایب قهرمانی صاحب جایزه 25 هزار دلاری مسابقات شد.

نتایج خادم الشریعه در روز آخر مسابقات سریع به شرح زیر است:

(اعداد داخل پرانتز نشان دهنده ریتینگ شطرنج بازان است.)

دور نهم بانوان:

سارا خادم الشریعه( 2402)یک – استفانوا از بلغارستان(2466) صفر

دور دهم بانوان:

سارا خادم الشریعه( 2402) یک – موزیچوک از اوکراین (2493) صفر

دور یازدهم بانوان:

سارا خادم الشریعه( 2402) 0.5 – ونجون جو از چین (2584) 0.5

دور دوازدهم بانوان:

سارا خادم الشریعه( 2402) 0.5 - شونگیی تان از چین (2442) 0.5

خادم الشریعه با نایب قهرمانی در این مسابقات با سیزده پله صعود در رنکینگ جهانی به رده بیستم برترین شطرنج بازان سریع جهان قرار گرفت.