خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ دی ۱۳۹۷

برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران/ چهار شطرنج باز کشورمان ریتینگ بالای 2600 کسب کردند

در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج ، چهار ورزشکار ایرانی ریتینگ بالای 2600 کسب کردند. این برای نخستین بار در تاریخ است که شطرنجبازان ایرانی چنین رکوردی از خود به جا می گذارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) امروز اعلام شد و تیم شطرنج کشورمان در رده بیست و پنجم دنیا باقی ماند. تداوم حضور ایران در رده بیست و پنجم جهان و سوم آسیا در شرایطی است که تیم شطرنج کشورمان در ابتدای سال 2015 با میانگین 2479 واحد ریتینگ در رده 51 جهان و ششم آسیا قرار داشت.پ

در رده بندی بخش استاندارد مردان، پرهام مقصودلو با ریتینگ 2679 واحد در رده 66 جهان ایستاد. در این بخش "مگنوس کارلسن" نروژی با ریتینگ 2835 واحد جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین "فابیانو کاروانا"آمریکایی با 2828 واحد ریتینگ و "شهریار ممدیارف" آذربایجانی با 2817 واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند.

در بخش استاندارد مردان ایران، پرهام مقصودلو با 2679 واحد ریتینگ نفر اول است ، علیرضا فیروزجا با 2618 واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و پویا ایدنی با 2611 واحد در جایگاه سوم ایستاده است. همچنین سید محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی، امیررضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق پور ، شاهین لرپری زنگنه ، آرین غلامی و سید خلیل موسوی در رده های بعدی جای گرفتند.

در رده بندی بخش استاندارد بانوان، سارا سادات خادم الشریعه با 2468 واحد ریتینگ در رده نوزدهم برترین شطرنجبازان بانوی جهان جای گرفته است. در این بخش "جو ونجون"چینی با 2575واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و "آنا موزیچوک" با 2569 واحد در رده سوم ایستاد.

در بخش استاندارد بانوان ایران، سارا سادات خادم الشریعه با 2468 واحد ریتینگ در جایگاه نخست قرار دارد. آتوسا پورکاشیان با 2303 واحد ریتینگ در رده دوم ایستاده و غزل حکیمی فرد با 2261واحد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. مبینا علی نسب، میترا حجازی پور، هانیه خلجی، مینو عسگری زاده، درسا محمد ابراهیم خان، آناهیتا زاهدی فر و آنوشا مهدیاندر رده های بعدی این لیست جای گرفتند.

مهمترین اتفاق لیست جدید منتشر شده از سوی فیده این بود که چهار شطرنج باز ایران در ریتینگ بالاتر از 2600 قرار گرفتند که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران رخ داده است.

صعود چشمگیر فیروزجا در بخش سریع

اما در بخش سریع مردان، علیرضا فیروزجا در پی کسب مقام ششم قهرمانی رپید جهان و افزایش 157 واحدی به ریتینگ 2569 رسید. در این بخش "مگنوس کارلسن" نروژی با 2869 واحد ریتینگ در جایگاه نخست ایستاده و رده های دوم و سوم به "ناکامورا" با 2845 واحد ریتینگ و "دومینگوئز" آمریکایی با 2816 واحد ریتینگ رسید.

در بخش سریع بانوان، سارا خادم الشریعه با 2460 واحد ریتینگ در رده هفدهم جهان قرار گرفت. در این بخش "جو ونجون" با 2618 واحد ریتینگ و "هو یفان" چینی با 2607 واحد ریتینگ در رده های اول و دوم ایستادند.

ایستادن خادم الشریعه در رده یازدهم بخش برق آسا

در بخش برق آسای مردان، علیرضا فیروزجا ضمن عبور از ریتینگ 2700 واحد در رده 25 برترین شطرنجبازان جهان جای گرفت. همچنین پرهام مقصودلو با 2668 واحد ریتینگ در رده 64 قرار دارد. در این بخش "مگنوس کارلسن" نروژی با 2954 واحد ریتینگ صدرنشین است و "واچیر" فرانسوی با 2933 واحد ریتینگ در رده های اول و دوم قرار دارند.

در بخش برق آسای بانوان، سارا خادم الشریعه با کسب 2461 واحد ریتینگ در رده یازدهم جهان ایستاد. در این بخش "هو یفان" چینی با 2627 واحد ریتینگ صدرنشین است و "لاگنو" ی روس با 2587 واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد.