خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۶ دی ۱۳۹۷

کسب اولین نورم استاد بزرگی توسط غلامی در مسابقات شطرنج سوئد

غلامی شطرنج باز کشورمان در پایان مسابقات بین المللی "ریلتون سوئد" ضمن عبور از ریتینگ زنده 2500 موفق به کسب اولین نورم استادبزرگی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در پایان بخش استاندارد مسابقات بین المللی "ریلتون سوئد" آرین غلامی شطرنج باز کشورمان موفق شد جایگاه یازدهم را از آن خود کند.

غلامی با ریتینگ 2488 در دور نهم و پایانی مسابقات مقابل "هبرلا" از لهستان با ریتینگ 2550 صاحب برتری شد تا با کسب 6.5 امتیاز (هم امتیاز با نفر پنجم) در جایگاه یازدهم قرار گیرد.

در پایان این رقابت ها آرین غلامی ضمن عبور از ریتینگ زنده 2500 موفق به کسب اولین نورم استادبزرگی شد.

نقطه عطف عملکرد غلامی در مسابقات بین المللی ریلتون سوئد ، در بخش بلیتز بود. در این بخش آرین غلامی ضاحب 6 پیروزی شده بود که در دور هفتم به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد ولی حاضر به مسابقه با او نشد تا از سکوی اولی باز ماند.

اگرچه انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی، آرین را از پاداش دلاری خوب دور کرد اما شطرنج باز ایرانی در اقدامی جوانمردانه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به قهرمانی ترجیح داد.

لازم به یادآوری است که آرین غلامی بامداد دوشنبه به تهران بازمی گردد.