خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۷ تير ۱۳۹۸

پایان دور هشتم مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا 2019

قرار گرفتن اصغرزاده و غلامی در رده های هفتم و یازدهم

در پایان دور هشتم مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا، نمایندگان کشورمان در رده های هفتم و یازدهم ایستادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور هشتم مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا به پایان رسید و نمایندگان ایران برابر حریفان خود نتوانستند به پیروزی برسند.

در رقابت های دور هشتم بخش آزاد، مهدی غلامی با ریتینگ 2444 برابر حریف هندی خود با ریتینگ 2480 شکست را پذیرا شد. غلامی در دور هفتم نیز برابر شطرنج باز هندی با ریتینگ 2441 شکست خورده بود تا قبل از دور پایانی با 4.5 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار داشته باشد.

در بخش بانوان نیز میترا اصغرزاده در دور هشتم برابر حریفی از قزاقستان با ریتینگ 2071 شکست را پذیرا شد. با این شکست اصغرزاده با 5 امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی ایستاد.

مسابقات استاندارد شطرنج جوانان آسیا که در کشور اندونزی برگزار می شود، امروز به پایان می رسد. در این رقابت ها 69 شطرنج باز از کشورهای آسیایی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مسعود مصدق پور آخرین شطرنج باز ایرانی است که موفق شده عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج جوانان آسیا را در سالهای 2016 و 2017 کسب کند.