خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۹ مرداد ۱۳۹۸

پیروزی باارزش در دور هشتم مسابقات شطرنج ابوظبی

مقصودلو در یک قدمی رده دوم یا سوم جدول رده بندی نهایی

پرهام مقصودلو با برتری برابر استاد بزرگ بلاروس در دور هشتم، شانس رسیدن به سکوی دوم یا سوم مسابقات شطرنج استادان ابوظبی را برای خود حفظ کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور هشتم مسابقات استادان ابوظبی شب گذشته برگزار شد و نمایندگان شطرنج کشورمان برابر حریفان خود صاحب یک پیروزی، 3 تساوی و 3 شکست شدند.

در دور هشتم پرهام مقصودلو مقابل استاد بزرگ بلاروس با ریتینگ 2578 به برتری رسید تا مجموع امتیازات خود را به عدد 6 برساند و در رده سوم قرار گیرد.

نماینده شطرنج ایران امروز در دور پایانی به مصاف مصاف نی هوا از چین با ریتینگ 2668 خواهد رفت. با توجه به وضعیت پوئن شکنی ها، پیروزی در این دیدار قطعا یکی از سکوهای دومی یا سومی را برای مقصودلو به دنبال خواهد داشت.

در دیگر دیدارهای دور هشتم مسابقات استادان ابوظبی ، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و سید جواد علوی برابر حریفان خود به تساوی رسیدند و آرش طاهباز ، آرتین اشرف و آنوشا مهدیان مقابل رقبای خود شکست خوردند.

مبینا علی نسب دیگر نماینده ایران پیش از برگزاری رقابت های این دور، از مسابقات کناره گیری کرد.

بیست و ششمین دوره مسابقات استادان ابوظبی که با حضور 150 شطرنج باز از 28 کشور دنیا در امارات برگزار می شود امروز به پایان می رسد.