خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۶ شهريور ۱۳۹۸

دومین تساوی فیروزجا مقابل بخت نخست قهرمانی جام جهانی شطرنج

کار دو بازیکن به دیدار تکمیلی کشیده شد

کار نماینده شطرنج ایران و بخت نخست قهرمانی در جام جهانی شطرنج به دیدار تکمیلی کشیده شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، بازی دوم دور سوم مسابقات جام جهانی شطرنج امروز برگزار شد و علیرضا فیروزجا تنها نماینده شطرنج ایران با ریتینگ 2702 برابر دینگ لیرن از چین با ریتینگ 2811 به تساوی رسید. با این تساوی کار این دو شطرنج باز به دیدار تکمیلی کشیده شد.

فیروزجا و لیرن روز گذشته نیز در بازی اول مرحله سوم جام جهانی به تساوی رسیده بودند. دینگ لیرن بخت نخست قهرمانی در جام جهانی و نفر سوم حال حاضر جهان است.

دهمین دوره رقابت های جام جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام جهانی ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب کرده است.