خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۷ شهريور ۱۳۹۸

پایان مسابقات شطرنج جام همکاری شانگهای

قهرمانی ایران با برتری برابر چین مقتدرانه شد

تیم ایران توانست عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج جام همکاری شانگهای را به خود اختصاص دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، تیم ایران امروز با ترکیب پوریا درینی (2560) ، پویا ایدنی(2460) و آرین غلامی (2329) در دور نهم از سد تیم دوم چین گذشت و با کسب 9 پیروزی و 22.5 امتیاز با اقتدار عنوان قهرماین را از آن خود کرد. بعد از ایران بلاروس و روسیه و تیم اول چین هرکدام به ترتیب توانستند به ترتیب مقام دوم تا چهارم را به دست بیاورند.

ایران امروز موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد تیم دوم چین عبور کند.

این قهرمانی در شرایطی برای ایران بدست آمد که تیم اول شطرنج این کشور در رقابت های جام جهانی شرکت کرده بود و عملا تیم دوم شطرنج ایران راهی چین شده بود. همچنین نمایندگان شطرنج ایران با قهرمانی در جام همکاری شانگهای جایزه 16 هزاری دلاری را دریافت کردند.