خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۳۰ شهريور ۱۳۹۸

پایان رقابت های شطرنج بین المللی ابن سینا همدان

عنوان قهرمانی به مسعود مصدق پور رسید

مسعود مصدق پور عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج بین المللی ابن سینا همدان را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات شطرنج بین المللی ابن سینا همدان با قهرمانی مسعود مصدق پور به پایان رسید. در دور نهم و پایانی مسابقات جدول A ، مسعود مصدق پور از خراسان رضوی برابر مرصاد خداشناس به تساوی رسید و با 7.5 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. همچنین علی راستبد و آراد نظری از گیلان عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

در جدول B مسابقات صادق اسدی از همدان با 8 امتیاز قهرمان شد و حسین امیروردستیان از آذربایجان شرقی و آرین فرمانی انوشه از قزوین در رده های دوم و سوم ایستادند.

در جدول C رقابت ها نیز شایان احمدی از گلستان روی سکوی قهرمانی ایستاد و خشایار ساعی همدانی و محمد ارشیا آقا محمدی از همدان دوم و سوم شدند.

لازم به یادآوری است که در رقابت های بخش برق آسا نیز که یک هفته قبل برگزار گردید، مسعود مصدق پور قهرمان شد و تورنیکه سانیکیدزه از گرجستان و بردیا دانشور در رده های دوم و سوم ایستادند.

در شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی ابن سینا همدان 440 بازیکن از 6 کشور ایران ، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، عراق و قزاقستان در سه جدول به رقابت با یکدیگر می پرداختند. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این رقابت ها 700 میلیون ریال بود.