خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۰ مهر ۱۳۹۸

رکوردی که برای شطرنج به ثبت رسید

رقابت 701 بازیکن در مسابقات رده های سنی کشور

برای نخستین بار در تاریخ 701 بازیکن از سراسر ایران در مسابقات شطرنج رده های سنی کشور شرکت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات شطرنج رده های سنی کشور از روز شنبه به صورت رسمی در 7 استان تهران، مازندران، همدان، اصفهان، قم، قزوین و گلستان آغاز شد.

طبق آمار ارایه شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقات شطرنج رده های سنی کشور 704 شطرنج باز سراسر کشور به رقابت با یکدیگر می پردازند. برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران است که این تعداد شرکت کننده در مسابقات رده های سنی کشور شرکت می کنند.

بر اساس آمار تفکیکی استانهای تهران، مازندران و فارس به ترتیب با 117 و 80 و 61 نفر دارای بیشترین بازیکن در جمع کلی مسابقات رده های سنی امسال کشور میباشند. ایلام نیز تنها با یک بازیکن کمترین سهم را در رقابت ها دارد. البته استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که نماینده ای در مسابقات شطرنج رده های سنی کشور ندارد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که استانهای تهران، مازندران، اصفهان، گیلان، البرز و خراسان رضوی در همه رده های سنی کشور، حداقل یک بازیکن دارند. پرونده این مسابقات روز جمعه 12 مهرماه با معرفی نفرات برتر بسته می شود.

طبق اعلام فدراسیون شطرنج اسامی شهرهای میزبان مسابقات رده های سنی کشور به قرار زیر است:

*زیر 8 سال پسران در همدان
* زیر 10 سال پسران در مازندران
* زیر 12 سال پسران در تهران
* زیر 14 سال پسران در اصفهان
* زیر 16 و 18 سال پسران در قم
* زیر 8 تا 12 سال دختران در قزوین
* زیر 14 تا 18 سال دختران در گلستان