خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۹ آبان ۱۳۹۸

تساوی مقابل حریف روسی

شانس بالای علی نسب برای کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات شطرنج جوانان جهان

علی نسب نماینده شطرنج ایران در فاصله یک دور تا پایان مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان رده دوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور دهم (ماقبل پایانی) مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان (زیر 20 سال) در کشور هند برگزار شد و نماینده ایران برابر حریف خود به یک تساوی رسید.

شب گذشته مبینا علی نسب(2239) برابر حریفی از روسیه با ریتینگ 2335 به تساوی رسید تا با 8 امتیاز در رده دوم باقی بماند و با توجه به اختلاف یک امتیازی با حریفان بعد از خود، از شانس بالایی برای کسب عنوان نایب قهرمانی بهره مند باشد.

هم اکنون نماینده روسیه با 9 امتیاز در صدر جدول و شطرنج باز قزاقستان با 7 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

محمدامین طباطبایی (2642) دیگر نماینده ایران پس از تساوی در دور نهم از ادامه رقابت ها کناره گیری کرد.

مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان (زیر 20 سال) امروز با برگزاری دور یازدهم در هند به پایان می رسد. در این رقابت ها 189 بازیکن دختر و پسر به رقابت با یکدیگر پرداختند.