خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۶ آذر ۱۳۹۸

مسابقات شطرنج تیم‌ها و باشگاه‌های برتر کشور؛

سایپا مچ پرسپولیس را خواباند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، روز گذشته دور ششم مسابقات قهرمانی تیم‌ها و باشگاه‌های برتر کشور (جام اندیشمندان) پیگیری شد که در حساس‌ترین بازی روز گذشته دو تیم مدعی سایپا و پرسپویس به مصاف هم رفتند.
دو تیم درحالی مقابل هم قرار گرفتند که سایپا در جدول این مسابقات صدرنشین است و تیم پرسپولیس نیز در جایگاه سوم قرار داشت. در این بازی احسان قائم مقامی و آرین غلامی، ستاره‌های تیم پرسپولیس نتیجه را به مسعود مصدق‌پور و سیدخلیل موسوی واگذار کردند و تنها پرهام مقصودلو توانست مقابل پویا ایدنی به برتری برسد. همچنین مبینا علی نسب از تیم سایپا مقابل آناهیتا زاهدی‌فر پیروز شد. در پایان تیم سایپا توانست با نتیجه 3 بر 2 مقابل حریف قدرتمند خود به برتری برسد.
در پایان دور ششم تیم سایپا با 22.5 امتیاز در صدر قرار دارد. ذوب‌آهن با 21.5 امتیاز در رده دوم قرار گرفته و پرسپولیس نیز با 20 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
نتایج دور ششم:
فدراسیون دانش‌آموزی 3-2 وزارت علوم
آدرین رشت (1/2)- (1/2)4 رخ در رخ
سایپا 3-2 پرسپولیس
بیمارستان بهمن 4-1 خراسان رضوی
ذوب‌آهن (1/2)3- (1/2)1 همدان