خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ اسفند ۱۳۹۸

فدراسیون جهانی اعلام کرد؛

صعود یک پله‌ای شطرنج ایران در ریتینگ جهانی/ مقصودلو در صدر ایستاد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، لیست ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد و ایران با میانگین 2547 واحد ریتینگ و صعود یک پله‌ای نسبت به ماه گذشته در رده بیست و هفتم جهان قرار گرفت.

ایران در آسیا همچنان در رتبه سوم ایستاده است. این درحالی است که شطرنج کشور در ابتدای سال 2015 با میانگین 2479 در رده 51 جهان و ششم آسیا قرار داشت.

همچنین در بخش استاندارد بهترین شطرنج‌بازان کشورمان استاد بزرگ پرهام مقصودلو با ریتینگ 2676 در صدر جدول قرار گرفت. سیدمحمد امین طباطبایی با ریتینگ 2629 و پویا ایدنی با ریتینگ 2588 در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

احسان قائم مقامی، سیدخلیل موسوی و آرین غلامی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز ساراسادات خادم‌الشریعه با ریتینگ 2494 در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان با 2322 و مبینا علی نسب با 2317 به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.