خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۱ مرداد ۱۳۹۹

اردوی بانوان با 12 بازیکن درحال برگزاری است؛

شفیعی: 163 کشور برای حضور در المپیاد اعلام آمادگی کردند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، علیرضا شفیعی، مدیر فنی تیم‌های ملی با اشاره به انتخاب مربیان رده‌های سنی شطرنج اظهار داشت: با توجه به تصمیمی که گرفته شد قرار براین است که مربیان رده‌های سنی فدراسیون که به تازگی ابلاغیه آنها صادر شد به صورت آنلاین کار آموزش را با شطرنج‌بازان آغاز کنند. مرتضی محجوب، مهرداد اردشی، سیدحامد موسویان و اصغر گلی‌زاده جزو بهترین‌های شطرنج کشور هستند که سمت مربیگری تیم‌های رده‌های سنی به آنها سپرده شده است.

وی همچنین درخصوص تیم ملی بانوان نیز گفت: امیررضا پوررمضانعلی که از ابتدای سال 99 کار خود را با این تیم آغاز کرده است با حکم سرپرست فدراسیون مسئولیت تیم ملی بانوان را برعهده گرفت. درحال حاضر 12 بانوی شطرنج‌باز در اردو هستند، این اردو در ابتدای سال با 5 شطرنج‌باز برگزار شد و به تدریج 7 شطرنج‌باز دیگر به این اردو اضافه شدند و در مجموع 12 نفر در اردو حضور دارند.

مدیر فنی تیم‌های ملی فدراسیون شطرنج با اشاره به برگزاری المپیاد آنلاین فیده افزود: مسابقات المپیاد فیده امسال به خاطر ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود که این رقابت‌ها را در پیش داریم. 163 کشور برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کردند. تیم ملی ایران متشکل از سه بازیکن مرد و سه بازیکن زن در این دور از المپیاد شرکت می‌کند که طبق آیین نامه یک بازیکن خانم و یک بازیکن آقا زیر 20 سال در تیم حضور دارند. نفرات انتخابی برای این مسابقات شامل پرهام مقصودلو، احسان قائم‌مقامی و محمدامین طباطبایی در بخش پسران و ساراسادات خادم‌الشریعه، مبینا علی‌نسب و آناهیتا زاهدی‌فر در بخش دختران هستند.

وی ادامه داد: چهار بازیکن ذخیره نیز شامل پویا ایدنی، آرین غلامی، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شدند. تیم ملی ایران با توجه به تقسیم‌بندی فیده در گروه اول قرار دارد که 25 تیم در این بخش هستند و در ادامه 15 تیم دیگر به این گروه اضافه می‌شود. این بازی‌ها از 29 مردادماه آغاز می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: فدراسیون شطرنج قصد دارد در راستای برگزاری المپیاد مسابقه‌ای بین اساتید برتر کشور برگزار کند که به نوعی جنبه مسابقات تدارکاتی برای ملی‌پوشان ما دارد. مسابقاتی که فدراسیون برگزار می‌کند مشابه شرایط مسابقات سریع است که ملی‌پوشان در المپیاد خواهند داشت.