خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۹ آبان ۱۳۹۹

شرکت 336 دانش آموز در مسابقات آنلاین شطرنج آذربایجان شرقی

تبریز- دوازدهمین دوره مسابقه شطرنج آنلاین دانش آموزان آذربایجان شرقی با حضور 336 شطرنج باز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از زمان شیوع ویروس کرونا، شطرنج با توجه به پتانسیل فعالیت در فضای مجازی در زمره ورزش‌هایی قرار گرفته که می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد.

مسابقات آنلاین شطرنج دانش آموزی آذربایجان شرقی از 3 ماه پیش با همکاری هیات شطرنج آذربایجان شرقی و انجمن دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش آغاز شد و در آخرین دوره مسابقات با توجه به روند صعودی شرکت کنندگان، تعداد دانش آموزان حاضر در آن به 336 شطرنج باز افزایش پیدا کرد.

گفتنی است آمار دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه از زمان شیوع کرونا و در سطح کشور به بالاترین میزان مشارکت رسیده است.

نایب رئیس هیات شطرنج استان در همین راستا عنوان کرد: شطرنج، یک ورزش فکری کم هزینه است که تبعات مثبت آن برای بازیکنان بسیار فراتر از چیزی است که در سطح عمومی جامعه شناخته شده است و در تلاش هستیم تا با بستر سازی مناسب و همگانی کردن این بازی فکری در فضای مجازی و در راستای شعار در خانه بمانیم گامی موثر برداریم.

هانیه میرزاپور افزود: در سال‌های نه چندان دور در اغلب خانه‌ها شطرنج بازی می‌شد و این ورزش فکری در جمع خانواده‌های ایرانی جایگاه مناسبی داشت اما مدتی است که فراموش شده، هیات شطرنج استان سعی دارد شطرنج را به پارک‌ها، مدارس و درون خانواده‌ها بازگردانده تا با همان جذابیت قبلی ادامه پیدا کند.

نفرات مقام آور دوازدهمین دوره شطرنج آنلاین دانش آموزی استان به شرح زیر است:

1- حامد فتحی از تبریز

2- حسن شهر آزاد از تبریز

3- رضا نصرتی زاده از تبریز

4- طاها سالاریان از تبریز

5- مهیار محمدی آذر از مراغه