خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۰ آبان ۱۳۹۹

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: ایران جزو کشورهای تاثیرگذار در شطرنج دنیا است و بعید می‌دانم از سوی فدراسیون جهانی با تعلیق مواجه شود.

نیکوخصال: بعید می‌دانم شطرنج ایران تعلیق شود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج و یه نقل از خبرگزاری تسنیم فرهاد نیکوخصال در پایان مجمع سالیانه فدراسیون شطرنج گفت: مجمع امروز در حالی برگزار شد که رئیس جدید باید آن را برگزار می‌کرد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخابات فدراسیون به تعویق افتاد تا در دوره سرپرستی شاهد برگزاری مجمع باشیم.

وی در خصوص مطرح شدن مسائلی پیرامون تعلیق فدراسیون شطرنج ایران گفت: اخبار موثقی در این باره نداریم و جسته گریخته مطالبی را می‌شنویم. ایران جزو کشورهای تاثیرگذار در شطرنج دنیاست و بعید می‌دانم که تعلیق شویم. چیزی در این باره به ما اعلام نشده است. ضمن اینکه باید طبق اصول و شرایط فرهنگی خودمان حرکت کنیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج ادامه داد: بحثی در خصوص بدهی‌ها به فدراسیون جهانی مطرح بود که تذکراتی را داده بودند و بر همین اساس چند هفته قبل مبلغ 10 هزار یورو از این بدهی را پرداخت کردیم. ضمن اینکه با مساعدت وزارت ورزش قصد داریم تا پایان سال جاری میلادی 10 هزار یورو دیگر نیز از بدهی‌هایمان را بپردازیم. در خصوص احتمال رویارویی با شطرنج‌بازان رژیم صهیونیستی باید این را بگویم که فاصله شطرنج ما با آنها زیاد است و در واقع شانس برخورد شطرنج‌بازان با یکدیگر ضعیف است.

نیکوخصال درباره پرداخت حقوق هفت میلیون تومانی به مهرداد پهلوان‌زاده رئیس سابق فدراسیون که به عنوان مشاور در فدراسیون حضور دارد گفت: این موضوع صحت ندارد و هر کس که این قرارداد را منتشر کرده بی‌اخلاقی کرده است. به تخصص پهلوان‌زاده نیاز داشتیم و از او خواهش کردیم که به ما کمک کند و او هم پذیرفت. بر همین اساس قراردادی نوشتیم و یک رقم پرداختی معمولی را در این قرارداد آوردیم. با توجه به اینکه پهلوان‌زاده پیش از این رئیس فدراسیون بود و اختلافی میان رقم دریافتی قبلی‌اش با رقم فعلی وجود داشت به لحاظ بیمه‌ای مشکلاتی بوجود آمد. در این باره رایزنی‌هایی را انجام دادیم اما مسئولان بیمه قبول نکردند. به همین دلیل به پهلوان‌زاده گفتیم که مبلغ قبلی را به او بپردازیم اما او باید تعهد کند که 40، 50 درصد از آن پول را به فدراسیون بازگرداند. مطرح شدن این موضوع یک شیطنت بود و توقع نداشتیم که این مسئله در صدا و سیما نیز مطرح شود.

وی درباره تعدیل نیرو به بهانه کمبود بودجه گفت: موضوع تعدیل نیرو را بر اساس دو مقوله کمبود بودجه و همچنین کیفی سازی انجام دادیم. در واقع برخی از جابجایی‌ها به دلیل نامطلوب بودن عملکرد کارمندان بود. متاسفانه هنوز می‌بینیم که نام شهره بیات که از ایران رفته در سایت فدراسیون دیده می‌شود و مسئولیت این موضوع بر گردن روابط عمومی است. ضمنا اعتراض‌هایی نیز به این حوزه از سوی برخی روسای استانی مطرح بود و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که تغییراتی صورت بگیرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که آیا عزل و نصب‌ها در دوره سرپرستی‌اش در این فدراسیون زیاد بوده است یا نه، گفت: از همان ابتدا نیز قرار بود این تعدیل نیرو و جابجایی به دلیل عدم ارائه کیفیت مناسبت صورت بگیرد. تصور من این بود که انتخابات زود برگزار خواهد شد اما متاسفانه این شرایط مهیا نشد. باید این را بگویم که در این جابجایی‌ها هیچ تصمیمات شخصی و مغرضانه‌ای وجود نداشته است.

نیکوخصال درباره ادامه فعالیت شادی پریدر به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات در پست نایب رئیسی بانوان و اینکه شائبه‌هایی در این باره مطرح می‌شود گفت: پریدر از سال‌‌های گذشته به عنوان کارمند فدراسیون فعالیت می‌کرده است. زمانی که مراسم معارفه من در فدراسیون انجام شد به پهلوان‌زاده گفتم که یک فرد مورد وثوق را به من معرفی بکند و او نیز پریدر را معرفی کرد. حضور او در فدراسیون منع قانونی ندارد اما هیچ کسی حق ندارد از ظرفیت‌های فدراسیون در مسیر انتخابات استفاده کند و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم.