خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۹ آذر ۱۳۹۹

"مهرداد اردشی" سرمربی تیم های ملی نوجوانان ایران : تیم ملی نوجوانان آماده حضور در مسابقات جهانی است.

مهرداد اردشی : تیم ملی نوجوانان آماده حضور در مسابقات جهانی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در آستانه برگزاری مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی کشور گرجستان، سرمربی تیم های ملی نوجوانان ایران، استاد بین المللی و مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج "مهرداد اردشی" بیان داشت: تعداد بازیکنان ما در رده های 10 تا 18 سال دختران و پسران (آزاد) در مجموع 26 نفر است که در این خصوص با استفاده از برجسته ترین مربیان و اساتید کشور، اردوی آماده سازی تیم های ملی نوجوانان در آذر ماه 1399 به مدت 7 روز برگزار شد و در حال حاضر بازیکنان از آمادگی خوبی برخوردار هستند. همچنین چهار مرحله مسابقات تمرینی در سایت جدید مسابقات (تورنلو) برگزار شد که بازیکنان با نحوه برگزاری مسابقه بیشتر آشنا شوند. کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران اضافه نمود: ممکن است به دلیل آنلاین بودن مسابقات با چالش هایی در برگزاری مسابقات جهانی پیش رو مواجه شویم. یکی امکان قطع یا اختلال در اینترنت بازیکنان و دیگری عدم تسلط بعضی از بازیکنان به خصوص رده های سنی کوچکتر به زبان انگلیسی است که از همکاران فنی برگزاری این مسابقات تقاضا کردم حتی المقدور جلسه ای را برای آموزش نسبی جملات کاربردی مورد استفاده داوران در مسابقات آنلاین برای بازیکنان برگزار نمایند. وی اضافه نمود با وجود اینکه تعدادی از اساتید طراز اول کشورمان را که شانس های سالهای گذشته در رده های نوجوانان بودند دیگر در اختیار نداریم؛ اما پتانسیل بسیار خوبی را در بازیکنان حاضر در این مسابقات داریم که می توانند در سطح آسیا و جهان موفق عمل کنند.
? سرمربی با سابقه تیم نوجوانان کشور، برگزاری منظم اردوهای تیم ملی نوجوانان در همه ماه های سال و تحت پوشش قرار گرفتن تعداد بیشتری از شطرنجبازان پرتلاش رده های سنی کشور را نوید داد.
وی با بیان ویژگی های منحصر بفرد رشته شطرنج اظهار داشت: در حال حاضر که با بیماری کرونا مواجه هستیم، مسابقات و کلاس های آموزشی بسیار زیادی در رشته شطرنج از طریق اینترنت در ایران و سراسر جهان در حال برگزاری است و تعداد زیادی به این رشته علاقه مند شده و در حال پیگیری آن هستند.
در پایان این مربی ارشد کشورمان، از همه دست اندرکاران ورزش شطرنج در کشورمان تشکر و قدردانی نمودند.