خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۲ دی ۱۳۹۹

تیم ملی نوجوانان شطرنج ایران با کسب یک مدال طلا و یک نقره به مقام سوم مسابقات نوجوانان جهان دست یافت/ سینا موحد صاحب نشان طلا و امیررضا پورآقا بالا به مدال نقره جهان دست یافتند.

نوجوانان ایران با یک طلا و یک نقره در جایگاه سوم ایستادند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در روز پایانی مسابقات آنلاین قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد، نوجوانان ارزنده تیم ملی شطرنج کشورمان با درخشش خیره کننده بالاتر از کشور صاحب نام روسیه، به عنوان سوم جهان دست یافتند.

در رده آزاد زیر 10 سال، سینا موحد نوجوان ارزنده تیم ملی کشورمان پس از تساوی یک بر یک با حریف قدرتمند خود واسلاو فینک از جمهوری چک با ریتینگ 2361، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) موفق شد با مهره سیاه به زیبایی حریف خود را شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

در رده آزاد زیر 16 سال نیز امیر رضا پورآقابالا نوجوان شایسته تیم ملی کشورمان که با بازیهای درخشان به فینال رقابت ها راه یافته بود، برای تصاحب مدال طلا به مصاف فردریک سوان آلمانی با ریتینگ 2421 رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف شد و به نشان نقره دست یافت.

مهدی غلامی اوریمی دیگر نماینده کشورمان پس از تساوی یک بر یک در دیدارهای سریع مقابل فرانسیسکو سونیس از ایتالیا با ریتینگ 2483، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) مغلوب حریف شد و به مقام چهارم جهان دست یافت.

نوجوانان کشورمان که با هدایت مهرداد اردشی سرمربی و کاپیتان تیم ملی در این رقابت ها شرکت کرده بودند توانستند با درخشش در میان 1380 شرکت کننده و 114 کشور جهان، پس از کشورهای آمریکا و هند و بالاتر از کشور صاحب نام روسیه بر سکوی سوم جهان جای گیرند.

همچنین مهرداد پهلوانزاده بعنوان داور در این مسابقات حضور داشت.