خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۲ تير ۱۳۹۴

 عصر روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان با سرپرست, دبیر, خزانه دار و مشاور فدراسیون در محل دفتر وزیر در وزارت ورزش دیدار نمود .

 وزیر ورزش ضمن مفید خواندن شطرنج برای تقویت عقلانیت در جامعه خواستار ارتقاء سطح شطرنج قهرمانی و گسترش شطرنج همگانی شد. وزیر ورزش با توجه به جدول رده بندی کشورها در فدراسیون جهانی شطرنج  گفت از مسئولین فدراسیون شطرنج تقاضا دارم تا  قرار گرفتن شطرنج ایران در رده سوم آسیا و رده سی ام در بخش مردان و بیستم در بخش بانوان را به عنوان یکی از اهداف کوتاه مدت خود قرار دهند زیرا سطح شطرنج ایران فاصله اندکی با این سطوح دارد.   همچنین وزیر ورزش خواستار تقویت شطرنج در سطوح باشگاهی شد و گفت بر عهده تمام باشگاههای تک رشته فوتبال و نمایندگان قطبهای صنعت کشور است که در چند رشته ورزشی دیگر نیز فعال شده و در آن رشته ها تیم داری نمایند و همانگونه که اکثرا نام باشگاه فرهنگی ورزشی را یدک می کشند تنها به فوتبال بسنده نکنند.   دکتر گودرزی ضمن ابراز حمایت از فعالیتهای فدراسیون شطرنج خواستار بهره گیری بهتر از امکانات موجود فدراسیون شطرنج از قبیل ساختمان فدراسیون و هتل ورزش شد و تکمیل ساختمان نیمه تمام هتل را نیز از اولویت های فدراسیون شطرنج دانست تا منابع بیشتری در خدمت پیشبرد اهداف فدراسیون شطرنج قرار گیرد و مقرر نمود جناب آقای افشار زاده مشاور عالی و مدیر کل حوزه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان موضوع را بررسی و نتیجه را جهت تصمیم گیری نهایی به استحضار ایشان برسانند.   همچنین دکتر گودرزی برگزاری مسابقات گراند پری بانوان را گامی بزرگ برای توسعه شطرنج و ورزش بانوان کشور خواند و گفت وزارت ورزش از برگزاری این مسابقات پشتیبانی می نماید.