خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۶ بهمن ۱۳۹۵

پایان تلاش نمایندگان شایسته ایرانی در رقابتهای شطرنج قهرمانی بانوان جهان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در ادامه رقابتهای شطرنج قهرمانی بانوان جهان و در مرحله پلی آف «میترا حجازی‌ پور» که در دیدارهای روز شنبه و یکشنبه به یک برد و یک باخت دست یافته بود، در دو بازی سریع مرحله پی آف ابتدا حریفش را شکست داد، اما در دیدار بعدی مغلوب شد تا رقابتش با نماینده روسیه ادامه داشته باشد.

تنها نماینده باقی مانده ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در دو دیدار تکمیلی نخست علیرغم پیش افتادن از حریف موفق نشد از سد این حریف روس عبور کند. وی در ادامه در بخش سریع یک برد و یک باخت کسب کرد تا کار به بخش برق‌آسا کشیده شود. در دیدارهای برق‌آسا نیز حجازی پور صاحب یک برد و یک تساوی شد تا تکلیف بازیکن صعودکننده در بازی رستاخیز مشخص شود. در این بازی حجازی‌پور علیرغم برتری نسبت به حریف زمان را از دست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

پیشتر سارا السادات خادم الشریعه نایب قهرمان مرحله دوم رقابتهای جایزه بزرگ بانوان جهان ، با یک شکست و یک تساوی در مرحله پلی آف بخش نخست رقابتها از راهیابی به دور دوم بازماند.
آتوسا پور کاشیان نیز با کسب یک پیروزی و یک شکست حذف شده بود تا بدین ترتیب پرونده نمایندگان شایسته ایران در رقابت های قهرمانی شطرنج زنان جهان بسته شود.

مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان 23 بهمن ماه، با شرکت 63 شطرنج باز زن برتر جهان درهتل اسپینانس پالاس تهران آغاز و همچنان ادامه دارد.