خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۱ تير ۱۳۹۳

کلیه هیات های شطرنج کشور و مسئولین برگزاری مسابقات ریتد، ملزم به رعایت موارد بخشنامه غیبت بازیکنان یا مغایرت در شناسه فیده افراد می باشند.

با توجه به اینکه، به دلیل غیبت بازیکنان یا مغایرت در شناسه فیده (FIDE ID) افراد، در ارسال و محاسبه جداول مسابقات رِیتِد مشکلات متعددی به وجود آمده است؛ از تاریخ صدور این بخشنامه، کلیه هیات‌های شطرنج کشور و مسئولین برگزاری مسابقات ریتد ملزم به رعایت موارد ذیل می‌باشند: 1-    کلیه بازیکنان شرکت کننده در مسابقات ریتد (جداولی که جهت محاسبه درجه بین‌المللی به فیده ارسال می‌گردد) لازم است حداکثر تا پایان دور سوم نسبت به کنترل موارد زیر اقدام نموده و در صورت مشاهده مغایرت یا دوگانگی در اطلاعات، سرداور را مطلع نمایند تا نسبت به رفع مغایرت اقدام گردد. الف: نام و نام خانوادگی ب: شناسه فیده ج: ریتینگ د: شماره معتبر سیستم جامع 2-    بازیکن یا بازیکنانی که سهواً یا عمداً اطلاعات فردی خود را تکمیل ننموده یا در اطلاعات ایشان مغایرتی با اطلاعات شناسنامه‌ای مشاهده گردد‌ برای اولین مرتبه 6 ماه و در صورت تکرار یکسال، از کلیه مسابقات ریتد محروم خواهند شد. 3-    بازیکنانی که دارای شناسه فیده می‌باشند در صورتیکه در مسابقه‌ای با نام جدید شرکت نمایند ضمن اینکه نتایج جدول با شناسه و نام قبلی ایشان به صورت صحیح ارسال می‌گردد، به مدت یک سال از شرکت در کلیه مسابقات ریتد محروم می‌باشند. 4-     بازیکنی که بدون اطلاع و هماهنگی با سرداور، جدول مسابقات را ترک نماید با توجه به اینکه نتایج و رده‌بندی سایر شرکت کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در صورت گزارش کمیته برگزاری یا سرداور مسابقه، به مدت 6 ماه و در صورت تکرار یکسال از حضور در کلیه مسابقات ریتد محروم خواهند شد. 5-    بازیکنانی که دارای دو یا چند شناسه فیده یا درجه بین‌المللی هستند باید ضمن مراجعه به هیات شطرنج مربوطه با ارائه درخواست کتبی نسبت به یکسان‌سازی مشخصات خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است لیست اسامی این نفرات توسط کمیته مسابقات فدراسیون تهیه و در اختیار کلیه هیات‌های سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا از حضور ایشان در کلیه مسابقات ریتد جلوگیری به عمل آید. لازم به ذکر است که مفاد این بخشنامه در تاریخ 92/12/5 به تصویب هیات‌رئیسه فدراسیون رسیده و مسئولیت حسن اجرای آن به عهده هیات‌های برگزار کننده مسابقات ریتد می‌باشد.