خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۲ مرداد ۱۴۰۲

در دیدار سفیر هند با سرپرست فدراسیون مقرر شد؛

ویزا، اسکان و تغذیه ورزشکاران شطرنج ایران در رویدادهای با میزبانی هند رایگان شد

به گزارش روابط عمومی، آقای رودرا گائوراو شرست سفیر کشور هند در ایران با همراهی محمدحسن تقی زاده مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان ضمن حضور در محل فدراسیون شطرنج با دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمدگویی به سفیرهند و مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گزارشی از شرایط این رشته در کشور، موفقیت های کسب شده در سطح بین الملل و برنامه های آتی ارائه داد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه با اشاره به جایگاه شطرنج هند در سطح جهان، قهرمانان و چهره های برتر شطرنج در این کشور را از شایستگان عرصه بین المللی عنوان کرد که همواره رقبای قابل احترامی برای ورزشکاران شطرنج ایران در رویدادهای بین المللی بوده اند.

دکتر عظیمی در ادامه ضمن اشاره به روابط خوب و عمیق دو کشور ایران و هند به ویژه در عرصه ورزش، خواهان توسعه همکاری ها در رشته شطرنج شد و اظهار داشت: فدراسیون ایران آمادگی دارد در حوزه تبادل بازیکن، آموزش مربیان به ویژه در بخش بانوان و هم چنین اردوهای مشترک گام هایی بردارد.

از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست توسط سرپرست فدراسیون، درخواست حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های هندوستان، برگزاری دوره های دانش افزایی به ویژه انتقال تجربیات مربیان سنین پایه هند به مربیان ایرانی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه توانمندسازی مربیان زن ایرانی با استفاده از ظرفیت مربیان هندوستانی بود.

دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت رسمی از سفیر هند برای حضور در مسابقات جام ابن سینا همدان به عنوان میهمان ویژه که با استقبال سفیر و قول ایشان برای حضور در این رویداد مواجه شد، از آقای آناند اسطوره شطرنج هند در دنیا که هم اکنون نائب رییسی فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) را بر عهده دارد و رییس فدراسیون شطرنج هند به عنوان میهمانان ویژه رقابت های جام پایتخت که قرار است آبان ماه امسال به میزبانی تهران برگزار شود دعوت کرد که سفیر قول داد شرایط حضور این افراد در تهران را فراهم آورد.

سرپرست فدراسیون شطرنج ایران در پایان خواستار فراهم آوردن شرایط ویژه برای شطرنج بازان ایرانی جهت حضور در کشور هند و حضور در رویدادهای مختلف و همچنین برگزاری مسابقات آنلاین پیش از برگزاری بازی های آسیایی هانگژو شد که با قول مساعد سفیر برای پیگیری تا حصول نتیجه روبرو شد.

آقای رودرا گائوراو شرست سفیر کشور هند در ایران با ابراز خشنودی از این دیدار و حضور در فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران گفت: ریشه های فرهنگی و تاریخی هند و ایران باعث شده است روابط نزدیکی بین دو کشور حاکم شود و حتما از طریق ارتباطات ورزشی به ویژه رشته شطرنج می توان این روابط را مستحکم تر کرد.

سفیر هند در ادامه با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در فدراسیون شطرنج ایران به جهت رشد و توسعه کمی و کیفی این رشته، از پیشنهادات دکتر عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج استقبال کرده و از پیگیری درخواست های مطرح شده در این نشست از طریق فدراسیون شطرنج کشور هند خبر داد.

آقای رودرا گائوراو شرست با اعلام این خبر که از این پس ورزشکاران شطرنج ایران برای حضور در رویدادهایی که هند میزبان آن خواهد بود از تسهیلات ویژه ای نظیر ویزا، اسکان و تغذیه رایگان برخوردار خواهند شد، قول مساعد برای پیگیری موضوعاتی مانند حضور ورزشکاران ایرانی در لیگ های هندوستان، برگزاری اردوهای مشترک و آموزش مربیان ایرانی به ویژه در حوزه بانوان که مورد درخواست فدراسیون ایران بود خبر داد.

محمدحسن تقی زاده مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با تقدیر از زحمات دکتر عظیمی و سایر اعضای فدراسیون شطرنج، از حضور سفیر هند در این فدراسیون ابراز خرسندی کرد و پیشنهاد داد در آینده ای نزدیک با برنامه ریزی از پیش تعیین شده، جام دیپلمات با حضور سفرای کشورهای حاضر در ایران برگزار گردد که مورد استقبال سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر کشور هند قرار گرفت.