خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۶ مرداد ۱۴۰۲

در دیدار دستیار و مشاور رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش با سرپرست فدراسیون شطرنج مطرح شد؛

قهرمانان شطرنج ایران، خدمت مقدس سربازی را امریه‌ی ارتش خواهند شد

به گزارش روابط عمومی، امیر سرتیپ دوم باقری دستیار و مشاور رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل فدراسیون با دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج دیدار و گفت و گو کرد.

امیر باقری در این دیدار از بخش های مختلف فدراسیون بازدید و با آن آشنا شد.

در ادامه این بازدید، دستیار و مشاور رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش ضمن حضور در دفتر سرپرست فدراسیون با دکتر عظیمی به گفت و گو نشست.

امیر باقری با تقدیر از اقدامات سرپرست فدراسیون در راستای توسعه کمی و کیفی این رشته و توجه ویژه به موضوعات فرهنگی، شطرنج را از رشته‌های مهم و مورد توجه عنوان کرد که نقش بسزایی در پویایی جامعه دارد.

امیر سرتیپ دوم باقری عنوان نمودند آقای دکتر عظیمی از نیروهای انقلابی وارزشمند ورزش کشور هستند،ایشان از اعلام آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای جذب قهرمانان شطرنج بصورت امریه جهت گذراندن خدمت مقدس سربازی خبر داد که می تواند برای جوانان نخبه و فضای عمومی این رشته حائز اهمیت باشد.

دستیار رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش توجه به جوانان کشور خصوصا نخبگان عرصه ورزش که سفیران فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی و سربازان جنگ فرهنگی هستند را مهم و راهبردی عنوان کرد.

امیر باقری در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت، هدایت، پشتیبانی و خدمتگزاری مدیران کشور را در راستای امیدآفرینی به جوانان و ترسیم نقشه راه آینده آنان در مسیر رشد و توسعه نظام‌ و وطن اسلامی را مهم و اساسی عنوان کرد.

در ادامه دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج با خوش آمدگویی به دستیار و مشاور ریاست سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی به این فدراسیون از توجه فرماندهان امنیت آفرین و مقتدر کشور به جوانان نخبه ورزشی تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت شطرنج کشور و معرفی ظرفیت های موجود در آن به ویژه وجود نوجوانان و جوانان نخبه آن، خواستار توجه و‌حمایت بیش از پیش مقامات کشوری و لشگری از این ظرفیت های مولد کشور شد.

دکتر عظیمی از اعلام‌آمادگی مربیان این فدراسیون برای آموزش شطرنج به خانواده بزرگ و خوشنام ورزش خبر داد و در پایان ضمن تقدیر ویژه از امیر باقری به دلیل پیشنهاد اعلام آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای جذب نخبگان شطرنج به عنوان امریه جهت گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی از این پیشنهاد استقبال کرده و از پیگیری آن توسط فدراسیون تا حصول نتیجه خبر داد.