خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۶ مرداد ۱۴۰۲

در قالب اردوی جهادی؛

تقدیر مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان از سرپرست فدراسیون شطرنج در دیدار با مربی سابق تیم ملی شطرنج

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مربی سابق تیم ملی بزرگسالان شطرنج کشور گفت : آموزش جهادی شطرنج در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته از اقدامات قابل تحسین فدارسیون شطرنج می باشد که منجر به کشف استعدادهای های این مناطق خواهد شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز (پنجشنبه/26 مرداد ماه 1402) امیر رضا پور رمضانعلی مربی ارشد فیده و مربی سابق تیم ملی بزرگسالان آقایان که جهت برگزاری دوره های آموزش شطرنج و اردوهای جهادی به زاهدان سفر کرده است، بهمراه اعضای هیات شطرنج استان با دکتر عباس شیبک مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این دیدار اظهار داشت: بستر بسیار مناسبی از سوی فدراسیون شطرنج برای اوقات فراغت جوانان و ضرورت استعدادیابی در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته ایجاد شده که باید به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

دکتر عباس شیبک در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از دکتر عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران از این حرکت ارزشی و جهادی، افزود: با این کار ارزشمند فدراسیون شطرنج، استعدادهای ناب شطرنج مناطق کم برخوردار که از نظر مالی ضعیف هستند، فرصت طلایی دارند تا توانمند های خودشان را به نمایش بگذارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حضور مربیان با دانش فدارسیون و تیم های ملی علاوه بر انتقال تجربه های ارزشمند به شطرنج بازان مستعد استان ها به مربیان هم کمک بسزایی خواهد شد تا با دانش روز این رشته پرطرفدار بیشتر آشنا شوند.

مربی سابق تیم ملی بزرگسالان آقایان شطرنج جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: برای اولین بار در سطح کشور، فدارسیون شطرنج اقدام به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توسط اساتید بزرگ شطرنج ایران کرده است.

امیررضا پور رمضانعلی مربی ارشد فیده در ادامه عنوان کرد: ایجاد کمیته جهادگران انقلابی فدراسیون شطرنج با هدف برگزاری این اردوها به همراه اساتید بزرگ شطرنج و مربیان خبره به دنبال کشف استعدادهای ناب مناطق سراسر کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه نوجوانان و جوانان سیستان و بلوچستان به شطرنج ستودنی است و استعدادهای خوبی در این منطقه از جنوب شرق کشور وجود دارد که با حمایت‌های فدراسیون قطعاً با سرعت پله‌های ترقی را طی خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ حضور امیر رضا پور رمضانعلی عضو اسبق تیم ملی، مربی ارشد فیده، مربی سابق تیم‌ ملی بزرگسالان آقایان و دارای عناوین متعدد قهرمانی در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان یکی از بهترین مربیان حال حاضر ایران با برنامه‌ریزی تنظیمی در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان به مدت سه روز از چهارشنبه 25 لغایت جمعه 27 مرداد ماه حضور خواهد یافت.

با برگزاری این دوره های آموزشی در سراسر استان یقینا استعدادهای بالقوه شطرنج سرزمین نخل و آفتاب شکوفا شده و فرصت طلایی جهت کسب دانش روز شطرنج و حضور در میادین ملی و بین‌المللی خواهد بود.